Nowe kombi Opel Insignia Sports Tourer cechuje się atrakcyjną stylistyką i dynamicznymi kształtami odbiegającymi od dotychczasowego konserwatyzmu firmy Opel. Klapa bagażnika nietypowo przechodzi na boki pojazdu i znajdują się na niej kompletne lampy zespolone. Podobnie jak u poprzednika – modelu Vectra Caravan – osadzono je horyzontalnie i również przechodzą na boki auta, jednak tym razem nie doszło do ich rozdzielenia, ale radykalnie poszerzono klapę bagażnika. Wyraźnym elementem stylistycznym nowego Sports Tourer jest chromowana listwa pod tylną szybą łącząca obie tylne lampy.
Podstawowa pojemność bagażnika to 540 litrów. Długość 4,91 m oznacza, że Opel Insignia Sports Tourer jest o 8 cm dłuższy od wersji sedan, rozstaw osi pozostał taki sam (2,74 m).
Dwa nowe silniki – benzynowy 1,6 l z turbodoładowaniem (132 kW/180 KM) i wysokoprężny 2,0 CDTI Biturbo (140 kW/190 KM) – poszerzą gamę silnikową liczącą dotychczas siedem jednostek napędowych. Wersje sedan i liftback dostępne były z silnikami benzynowymi 1,6 (85 kW/115 KM, 155 Nm), 1,8 (103 kW/140 KM, 175 Nm), 2,0 Turbo (162 kW/220 KM, 350 Nm) i 2,8 V6 Turbo (191 kW/260 KM, 350 Nm) i wysokoprężnymi 2,0 CDTI (81 kW/110 KM, 260 Nm), 2,0 CDTI (96 kW/130 KM, 300 Nm) i 2,0 CDTI (118 kW/160 KM, 350 Nm). W najbliższym czasie oferta modelu Insignia poszerzy się również o oszczędną wersję ecoFLEX z wyraźnie niższym zużyciem paliwa.
Insignia otrzymała zupełnie nowe zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami FlexRide, które oferują trzy poziomy ustawienia. Nabywcy nowego modelu mogą zamawiać także napęd na cztery koła Adaptive 4x4, który dostępny będzie w kombinacji z wybranymi doładowanymi silnikami.
Nowe kombi Opel Insignia Sports Tourer zaprezentuje się szerokiej publiczności podczas salonu samochodowego w Paryżu (4-19 października 2008), na rynek europejski auto trafi wiosną 2009.