Sprzedaż systemu rozpocznie się w roku 2011. Bez jakichkolwiek dalszych modyfikacji samochodu obniży zużycie paliwa w cyklu mieszanym do 4,1 l/100 km, czyli o 0,8 l mniej od zwykłej wersji.
System zaprezentowany przez firmę Peugeot wyłącza silnik, jeśli prędkość spadnie poniżej 6 km/h. Jednostka pozostaje wyłączona dopóki kierowca trzyma pedał hamulca, a o wyłączonym silniku informuje go kontrolka na desce rozdzielczej. System może zostać wyłączony manualnie przyciskiem „eco off” lub automatycznie, jeśli akumulator jest słaby, gdy temperatura otoczenia spadnie poniżej -5 °C albo nie ma odpowiednich warunków do jego funkcjonowania.
Do ponownego włączenia silnika potrzeba 480 ms, co jest niezłym wynikiem jak na pojemność silnika i fakt, że chodzi o turbodiesel. Paliwo zużyte w czasie zapalania silnika wystarczyłoby do pracy na biegu jałowym zaledwie przez trzy sekundy.
Głównym elementem systemu jest silnik elektryczny o mocy 4 kW, który służy zarazem jako alternator i rozrusznik, a także doładowuje akumulator podczas hamowania. Jednostka elektryczna znajduje się w miejscu alternatora, tak więc przebudowa aktualnych silników nie będzie zbyt trudna.
Silnik 1,6 HDi w tej wersji cechuje się nieco lepszymi parametrami od standardowej jednostki. Moc wynosi 82 kW (111 KM) zamiast dotychczasowych 80 kW (109 KM), maksimum momentu obrotowego wynosi 270 Nm, przy overboost 285 Nm, w obecnej wersji odpowiednio 240 i 260 Nm. Silnik wyposażono w filtr cząstek stałych, dzięki czemu pełni normę Euro 6. Manualna skrzynia biegów ma sześć przełożeń i jest sterowana elektronicznie z możliwością automatycznej lub manualnej zmiany biegów.
Emisje CO2 w porównaniu do obecnie najoszczędniejszego modelu 308 1,6 HDi o mocy 66 kW (90 KM) są o 9 % niższe w cyklu mieszanym (109 g/km) i o 15 % niższe w eksploatacji miejskiej.