Francuski koncern Renault obok wersji pięciodrzwiowej nowej generacji Megane zaprezentował także trzydrzwiową z przydomkiem Coupé.
Już na pierwszy rzut oka można dostrzec jego sportowe ukierunkowanie. Megane Coupé ma o 12 mm obniżone zawieszenie i oryginalna sylwetkę. Co także charakteryzowało poprzednie generacje tej wersji nadwozia.
Według producenta, nawet pozwiększeniu sztywności nadwozia i bezpieczeństwa, nowy Megane jest lżejszy od poprzednika o 8 kg. Bagażnik ma pojemność 377 l.Oferta jednostek napędowych wersjiCoupé jest w zasadzie identyczna jak wersji pięciodrzwiowej. Od początku produkcji w ofercie znajdzie się czterocylindrowy silnik 1,6 16V o mocy 74 kW lub 81 kW oraz 2,0 16V o mocy 103 kW.
W późniejszym okresie dojdzie jednostka TCe130 o pojemności skokowej 1,4 l i mocy 96 kW przy 5500 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 190 Nm przy 2250 obr./min.Będzie to konkurent 1,4 TSI z koncernu VW i 1,4 TJET ze stajni Fiata.
Równie bogata będzie oferta jednostek wysokoprężnych. Podstawa stanie się 1,5 dCi o mocy 63 kW lub 77 kW, a także 66 kW z filtrem cząsteczek stałych. Kolejne silniki wysokoprężne to: dCi 130 (96 kW) i dCi 160/150 (118 kW lub 110 kW z przekładnią automatyczną) o pojemności skokowej 1,9 lub 2,0 litra.