Auto Świat Wiadomości Targi Samochodowe Paryż 2008: Seat Exeo – pierwsze wrażenia

Paryż 2008: Seat Exeo – pierwsze wrażenia

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

W firmie Seat zauważono wreszcie, że nie można budować sportowego image, kiedy połowę oferty tworzą modele kategorii MPV, do której należy dziś również Toledo, wcześniej popularny sedan. Tak więc Seat zdecydował się na nietypowy krok...

Paryż 2008: Seat Exeo – pierwsze wrażenia
Zobacz galerię (31)
Auto Świat
Paryż 2008: Seat Exeo – pierwsze wrażenia

Firmie Seat, kreującej się na producenta samochodów sportowych, brakowało w ofercie sportowego sedanu. Dodatkowo Seat nie jest w najlepszej sytuacji finansowej, tak więc trzeba było poszukać taniego i szybkiego rozwiązania. Z tego powodu zdecydowano się na nietypowy krok, doszło do „recyklingu” poprzedniej generacji Audi A4. Samochód otrzymał nowy przód i przestylizowany tył (w obu przypadkach zmiana się udała), dzięki czemu samochód upodobnił się do pozostałych modeli Seata.

Takie rozwiązanie umożliwiło uzyskać firmie Seat tanim kosztem sedan i kombi klasy średniej, które naznaczone jest klasą premium. Trudno powiedzieć, w jak dużym stopniu samochód technicznie odbiega od oryginału, jednak Audi A4 poprzedniej generacji należało do czołówki klasy premium, tak więc jeszcze dziś nie powinno mieć problemów, by pod względem właściwości jezdnych i komfortu jazdy spokojnie stanąć obok konkurencyjnych pojazdów „średniej fali”.

Zapewne nowy model hiszpańskiego producenta nie będzie miał problemów ze znalezieniem klientów. Jak pokazuje doświadczenie innych producentów, którzy równolegle produkują dwie generacje swoich modeli (Opel Astra x Astra Classic, Škoda Octavia II x Octavia Tour), na tego typu rozwiązanie istnieje na rynku zapotrzebowanie.

Gama silników dla Seata Exeo obejmuje już jednostki TDI wyposażone w system common-rail, podczas gdy Škoda czy niektóre modele Volkswagena nadal wykorzystują turbodiesle z technologią pompowtryskiwaczy.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków