Firmie Seat, kreującej się na producenta samochodów sportowych, brakowało w ofercie sportowego sedanu. Dodatkowo Seat nie jest w najlepszej sytuacji finansowej, tak więc trzeba było poszukać taniego i szybkiego rozwiązania. Z tego powodu zdecydowano się na nietypowy krok, doszło do „recyklingu” poprzedniej generacji Audi A4. Samochód otrzymał nowy przód i przestylizowany tył (w obu przypadkach zmiana się udała), dzięki czemu samochód upodobnił się do pozostałych modeli Seata.
Takie rozwiązanie umożliwiło uzyskać firmie Seat tanim kosztem sedan i kombi klasy średniej, które naznaczone jest klasą premium. Trudno powiedzieć, w jak dużym stopniu samochód technicznie odbiega od oryginału, jednak Audi A4 poprzedniej generacji należało do czołówki klasy premium, tak więc jeszcze dziś nie powinno mieć problemów, by pod względem właściwości jezdnych i komfortu jazdy spokojnie stanąć obok konkurencyjnych pojazdów „średniej fali”.
Zapewne nowy model hiszpańskiego producenta nie będzie miał problemów ze znalezieniem klientów. Jak pokazuje doświadczenie innych producentów, którzy równolegle produkują dwie generacje swoich modeli (Opel Astra x Astra Classic, Škoda Octavia II x Octavia Tour), na tego typu rozwiązanie istnieje na rynku zapotrzebowanie.
Gama silników dla Seata Exeo obejmuje już jednostki TDI wyposażone w system common-rail, podczas gdy Škoda czy niektóre modele Volkswagena nadal wykorzystują turbodiesle z technologią pompowtryskiwaczy.