Ta atrakcyjnie wyglądająca i ekologiczna wersja Ibizy wyróżnia się zarówno minimalnym zużyciem paliwa i emisją spalin, jak i długą listą wyposażenia standardowego. Ibiza ECOMOTIVE jest jedynym na rynku modelem samochodu wyposażonego w klimatyzację i 80-konny silnik o tak niskiej emisji dwutlenku węgla: 98 g/km. Oznacza to dodatkową korzyść dla kupujących, którzy na przykład w Hiszpanii są zwolnieni z podatku rejestracyjnego.

Dostępna jako pięciodrzwiowy hatchback oraz Sport Coupé, nowa Ibiza ECOMOTIVE ma pod maską 80-konny silnik 1.4 TDI z filtrem cząstek stałych (DPF). Podobnie jak jej poprzedniczka, nowa ECOMOTIVE emituje CO2 w ilości poniżej 100 g / km, a przy tym zużywa jeszcze mniej paliwa: 3,7 litra na 100 km.

Tak znakomite wyniki to zasługa nowego oprogramowania modułu sterowania silnikiem, skrzyni biegów ze zoptymalizowanymi wartościami przełożeń oraz ogólnych wymiarów samochodu. Wszystko to wpłynęło na zmniejszenie emisji do 98 g/km w porównaniu ze 114 g/km w standardowej wersji.

Modyfikacja przełożeń polegała na wydłużeniu poszczególnych biegów, w tym zwłaszcza trzeciego, czwartego i piątego. Celem tego zabiegu była optymalizacja prędkości obrotowej w taki sposób, aby silnik pracował z prędkością odpowiadającą najniższemu zużyciu paliwa.

Optymalizację zużycia paliwa i poziomu emisji osiągnięto także dzięki zastosowaniu nowych opon w rozmiarze 175/70 o zmniejszonym współczynniku tarcia oraz 14-calowych obręczy z pełnymi kołpakami, które mają lepsze własności aerodynamiczne w porównaniu z otwartymi obręczami aluminiowymi.

Bardziej opływowa sylwetka

Własności aerodynamiczne pojazdu to kolejny aspekt, który miał wpływ zarówno na obniżenie zużycia paliwa, jak i zmniejszenie emisji spalin. W nowej Ibizie ECOMOTIVE zastosowano takie rozwiązania, jak nowo zaprojektowany zamknięty przedni grill i nowy tylny spojler. Obniżono opór powietrza, dzięki czemu ruch elementów mechanicznych pojazdu wymaga mniejszego nakładu energii, co z kolei oznacza mniejsze zużycie paliwa i mniej spalin. Własności aerodynamiczne poprawia także mniejsza szerokość pojazdu.

Filtr DPF montowany standardowo w Ibizie ECOMOTIVE oczyszcza spaliny silnika Diesla z sadzy. Moduł sterujący silnikiem stale monitoruje stan filtra, uruchamiając program regeneracji w celu wypalenia nagromadzonej sadzy. Dzięki temu filtr cząstek stałych nie wymaga żadnej obsługi przez cały czas eksploatacji pojazdu.

Pełne wyposażenie standardowe

Nowy Seat Ibiza ECOMOTIVE wyposażony jest w te same elementy decydujące o komforcie i bezpieczeństwie, co inne wersje Ibizy Reference, oraz dodatkowo wyróżnia się nową tapicerką foteli, klamkami i lusterkami bocznymi w kolorze nadwozia oraz podwójnymi reflektorami parabolicznymi.

Standardowe wyposażenie Ibizy ECOMOTIVE obejmuje między innymi następujące elementy: ABS, dwie czołowe poduszki powietrzne, poduszkę ochraniającą głowę i klatkę piersiową, radio z odtwarzaczem MP3, wejściem Aux-in i sześcioma głośnikami, elektryczno-hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego, opony w rozmiarze 175/40 i 14-calowe stalowe obręcze kół z kołpakami, antenę dachową z zabezpieczeniem przed kradzieżą, kierownicę z przyciskami do obsługi systemu audio, układ recyrkulacji powietrza z filtrem przeciwpyłowym, zdalnie sterowany centralny zamek, układ przypominający o obowiązku zapinania pasów bezpieczeństwa z przodu, zaczepy mocujące Isofix i Top Tether na tylnej kanapie, fotele kierowcy i pasażera z regulacją wysokości oraz trzy regulowane zagłówki z tyłu.

Na wybranych rynkach standardowe wyposażenie wzbogacono o ESP z TCS + EBA, Hill Hold Control i układ ostrzegający o spadki ciśnienia w ogumieniu.

Nabywca Ibizy ECOMOTIVE może także zamówić elementy wyposażenia dodatkowego, takie jak czujnik parkowania z tyłu, tempomat, klimatyzacja czy lampy przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów. Obniżenie masy pojazdu w stosunku do standardowego modelu uzyskano miedzy innymi dzięki starannej selekcji wyposażenia i wyeliminowaniu niektórych opcji.