Auto Świat Wiadomości Targi Samochodowe Paryż 2008: Volkswagen Golf VI BlueMotion – super oszczędny kompakt

Paryż 2008: Volkswagen Golf VI BlueMotion – super oszczędny kompakt

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Volkswagen podał informacje o nowej generacji Golfa BlueMotion, który napędzany będzie czterocylindrowym silnikiem 1,6 TDI o mocy 77 kW i zużywać tylko 3,8 l/100 km oleju napędowego.

Paryż 2008: Volkswagen Golf VI BlueMotion – super oszczędny kompakt
Zobacz galerię (5)
Auto Świat
Paryż 2008: Volkswagen Golf VI BlueMotion – super oszczędny kompakt

Również szósta generacja VW Golf poszerzy gamę oszczędnych modeli BlueMotion sięgającą od Polo po Passata. W wypadku nowego kompaktu średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 3,8 l/100 km (emisje CO2 99 g/km), dorównując mniejszemu Polo BlueMotion. Według producenta nowy model będzie najoszczędniejszym pięciomiejscowym samochodem na rynku.

Pod maską znajdzie się zupełnie nowy turbodiesel 1,6 TDI z wtryskiem bezpośrednim common-rail, który oferuje moc 77 kW (105 KM) i moment obrotowy 250 Nm przy 2000 obr./min. Do obniżenia spalania przyczyniło się wydłużenie przełożeń manualnej skrzyni biegów, poprawiona aerodynamika nadwozia i opony z mniejszym oporem toczenia. W standardzie znajdziemy również filtr cząstek stałych. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h odbywa się w 11,3 s, a prędkość maksymalna wynosi 187 km/h.

Oferta wysokoprężnych silników w modelu Golf VI obejmuje w chwili obecnej dwie wersje silnika 2,0 TDI CR. Słabszy o mocy 81 kW (110 KM) spala średnio 4,5 l/100 km, czyli tyle samo, co aktualny Golf V BlueMotion z silnikiem 1,9 TDI (77 kW/105 KM). Mocniejsza jednostka oferuje 103 kW (140 KM) i zużycie paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 4,9 l/100 km. Oficjalne plany Volkswagena liczą z ofertą turbodiesli pokrywającą zakres od 66 do 125 kW (90-170 KM).

Producent zapowiedział, że nowy Golf BlueMotion trafi na rynek w połowie przyszłego roku. Holenderski magazyn Autoweek uważa jednak, że może to być już w listopadzie bieżącego roku.

Źródło: Volkswagen, Autoweek.nl

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: