Również szósta generacja VW Golf poszerzy gamę oszczędnych modeli BlueMotion sięgającą od Polo po Passata. W wypadku nowego kompaktu średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 3,8 l/100 km (emisje CO2 99 g/km), dorównując mniejszemu Polo BlueMotion. Według producenta nowy model będzie najoszczędniejszym pięciomiejscowym samochodem na rynku.
Pod maską znajdzie się zupełnie nowy turbodiesel 1,6 TDI z wtryskiem bezpośrednim common-rail, który oferuje moc 77 kW (105 KM) i moment obrotowy 250 Nm przy 2000 obr./min. Do obniżenia spalania przyczyniło się wydłużenie przełożeń manualnej skrzyni biegów, poprawiona aerodynamika nadwozia i opony z mniejszym oporem toczenia. W standardzie znajdziemy również filtr cząstek stałych. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h odbywa się w 11,3 s, a prędkość maksymalna wynosi 187 km/h.
Oferta wysokoprężnych silników w modelu Golf VI obejmuje w chwili obecnej dwie wersje silnika 2,0 TDI CR. Słabszy o mocy 81 kW (110 KM) spala średnio 4,5 l/100 km, czyli tyle samo, co aktualny Golf V BlueMotion z silnikiem 1,9 TDI (77 kW/105 KM). Mocniejsza jednostka oferuje 103 kW (140 KM) i zużycie paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 4,9 l/100 km. Oficjalne plany Volkswagena liczą z ofertą turbodiesli pokrywającą zakres od 66 do 125 kW (90-170 KM).
Producent zapowiedział, że nowy Golf BlueMotion trafi na rynek w połowie przyszłego roku. Holenderski magazyn Autoweek uważa jednak, że może to być już w listopadzie bieżącego roku.
Źródło: Volkswagen, Autoweek.nl