To jeden z najbardziej zaawansowanych technicznie silników spalania wewnętrznego, jaki kiedykolwiek powstał, a zastosowana w nim technologia VC-Turbo pozwala połączyć moc wyczynowego silnika benzynowego 2.0 turbo z momentem obrotowym i ekonomiką nowoczesnego silnika wysokoprężnego, ale bez jego emisji spalin.

Komentując przełomowy debiut, Roland Krueger, prezydent Infiniti Motor Company powiedział: „Pionierska technologia silnikowa VC-Turbo to wielki skok naprzód w dziedzinie konstrukcji silników. Inżynierowie motoryzacyjni uważają, że prawdziwym przełomem w technologii spalania wewnętrznego będzie opanowanie zmiennego stopnia sprężania. Infiniti jako pierwsze wprowadzi tę technologię na rynek masowy już w 2018 r.”

W Paryżu debiutuje także samochód koncepcyjny Infiniti QX Sport Inspiration Concept, pokazujący założenia, jakimi Infiniti będzie się kierować w designie swych przyszłych modeli z linii QX. Ten śmiały prototyp, który od czasu swej premiery światowej na salonie samochodowym w Pekinie w kwietniu 2016 otrzymał kilka stylistycznych szlifów, uwidacznia język projektowy marki i zapowiada wygląd nowej generacji SUV-a średniej wielkości.

Najważniejszym premierom towarzyszy prezentacja nowego wcielenia sportowej limuzyny Q50, którą poddano liftingowi obejmującemu zmiany stylistyczne oraz wprowadzenie do modelu wzbogaconej o nowe funkcjonalności technologii Infiniti InTouch.

VC-Turbo: pierwszy na świecie gotowy do produkcji seryjnej silnik o zmiennym stopniu sprężania

Technologia VC-Turbo Infiniti ma zdolność do ciągłego transformowania, wykorzystuje bowiem zaawansowany układ wielodźwigniowy, by bezstopniowo zwiększać lub zmniejszać wielkość komory spalania i natychmiast – w oparciu o wykrywane obciążenie silnika i polecenia kierowcy – wybrać najbardziej odpowiedni stopień sprężania. Silnik jest w stanie zrealizować każdy stopień sprężania w zakresie od 8:1 (typowego dla silników wyczynowych) aż po 14:1 (wykorzystywany przez wielu producentów dla najlepszej ekonomiki spalania).

Rozwijający maksymalną moc na poziomie około 200 kW (272 KM) oraz moment obrotowy 390 Nm, silnik VC-Turbo jest porównywalny pod względem osiągów z benzynowymi silnikami sześciocylindrowymi, a jest przy tym zdecydowanie od nich oszczędniejszy.

Czterocylindrowy silnik VC-Turbo pracuje o wiele ciszej i z o wiele mniejszymi wibracjami niż konwencjonalne silniki spalania wewnętrznego, szczególnie diesle. Jest też lżejszy i ma bardziej zwartą budowę niż silniki V6 o porównywalnych parametrach mocy.

Technologia Infiniti VC-Turbo to ogromny krok naprzód w dziedzinie konstruowania silników spalania wewnętrznego, porównywalny z innymi największymi innowacjami, takimi jak chłodzenie cieczą, wtrysk paliwa, katalizator czy turbodoładowanie. Skonstruowanie silnika o zmiennym stopniu sprężania ustanowi nowe wzorce mocy, wydajności i klasy emisji.

QX Sport Inspiration: ewolucja prototypu

Zaprezentowany po raz pierwszy na pekińskim salonie samochodowym 2016, Infiniti QX Sport Inspiration to elegancki i pełen mocy wyraz wyprzedzającego trendy designu SUV-a. Ukazuje on jednocześnie stylistyczną wizję marki, która ma być przeniesiona na kolejną generację średniej wielkości SUV-ów klasy premium.

Pełne dostojności i mocy nadwozie prototypu QX Sport Inspiration, po zmianach wprowadzonych w jego designie przed salonem w Paryżu, emanuje jeszcze większą pewnością siebie. Kolor nadwozia jest teraz matowo szary, koła są większe – mają 22-cale średnicy – i pomalowano je na brązowy kolor. Kolor zacisków hamulcowych dopasowano do barwy felg.

Miękkie linie i wyrafinowane wykończenie cechują natomiast przestronne i pięknie wystylizowane wnętrze, które wzbogacono o podświetlany próg we wszystkich drzwiach. Paletę kolorów kabiny – w większości czerń i biel ze wstawkami w naturalnym kolorze skóry cielęcej – dopełniono brązowymi inkrustacjami.

Infiniti Q50 - po liftingu

Globalne przyspieszenie rozwoju Infiniti w ogromnym stopniu wsparł model Q50. W Paryżu Infiniti prezentuje wersję tego samochodu po liftingu.

Q50 2017 będzie dostępny z nowym pakietem Designer Pack, na który komponują się nowe kolory tapicerki ze skóry typu semi-anilina – Graphite oraz Java Brown, nowe ciemne inkrustacje drewniane z widocznymi słojami, wykończenia w ciemnym chromie i czarna podsufitka. Nabywcy mogą zamawiać nowy system audio Bose® Performance Series, na który składa się trzynaście głośników, zupełnie nowa architektura elektroniczna oraz high-endowe komponenty.

Na niektórych rynkach Q50 2017 będzie wyposażane w nowy system Telematic Control Unit pozwalający właścicielowi zdalnie kontrolować elementy samochodu za pośrednictwem aplikacji na smartfony INFINITI InTouch Services, co zapewnia wyższe bezpieczeństwo i wygodę. Wśród nowych funkcji warto wymienić zdalny rozruch silnika, lokalizator samochodu i śledzenie auta po kradzieży.

Q50 2017 wejdzie do sprzedaży na wybranych rynkach (także w Polsce) jeszcze w tym roku.