roku jego popularność w zaczęła systematycznie maleć. Stąd decyzja szefostwa koncernu o szybszym wprowadzeniu na rynek następnej generacji modelu. 308 oficjalnie został pokazany dziennikarzom pod koniec czerwca, a debiut publiczny nastąpi na salonie samochodowym we Frankfurcie. Wkrótce potem auto trafi do sprzedaży. Nowy Peugeot początkowo oferowany będzie jako 3- i 5-drzwiowy hatchback. Wersja kombi oraz coupécabrio pojawi się na rynku rok później. Koncern planuje także poszerzenie oferty o bazującego na 308 kompaktowego minivana (konkurent dla m.in. Opla Zafiry i Volkswagena Tourana), w tym także jego wersji uterenowionej z napędem 4x4. Auto zaprojektowane zostało na zupełnie nowej platformie. Będzie mieć większy rozstaw osi, długość i szerokość nadwozia oraz bardziej przestronne wnętrze. Jak widać na pierwszych oficjalnych zdjęciach samochodu, stylistyka zachowuje rozpoznawalny charakter poprzednika, ale zyskała bardziej dynamiczne i agresywne akcenty zgodne z nowym kierunkiem designu Peugeota. Można tu doszukać się podobieństw przede wszystkim do mniejszej "207-ki" (klinowaty kształt bryły nadwozia) i większej "407-ki (przedni zderzak z umieszczonymi po bokach prostokątnymi światłami przeciwmgielnymi), natomiast charakterystyczny kształt przedniej maski z wystającym "nosem" przywołuje skojarzenia z Mercedesem SLR. Rewolucyjnych zmian nie znajdziemy we wnętrzu. Deska rozdzielcza ma dość spokojną stylistykę. W porównaniu z poprzednikiem najbardziej istotne modyfikacje wprowadzono w konsoli środkowej. Nowe - okrągłe - są także wyloty układu wentylacyjnego. Największy nacisk położony został na jakość materiałów i wykończenia. Na liście opcji wyposażenia znajdą się m.in. bezprzewodowy system Bluetooth do podłączenia telefonu cyfrowego, nawigacja satelitarna z kolorowym wysuwanym z konsoli środkowej monitorem, dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja oraz duży, panoramiczny dach. Bezpieczeństwo pasażerów zapewnią: przednie i boczne airbagi, kurtyny powietrzne, ABS z EBD oraz systemy kontroli stabilności ESP i trakcji. Na życzenie dostępny będzie układ ostrzegający kierowcę przed niezamierzoną zmianą kierunku jazdy AFIL. Podstawowa wersja Peugeota 308 napędzana będzie benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 l i mocy 120 KM. W ofercie dostępna będzie również turbodoładowana wersja tej jednostki o mocy 150 KM. Obydwie konstrukcje powstały w ramach współpracy PSA i BMW. Mocniejsza stosowana jest obecnie m.in. w modelach Peugeot 207 GT i GTi oraz w Mini. Gama silników wysokoprężnych w dużej części zostanie przejęta z dotychczasowego modelu. Będą to m.in. jednostki 1.6 HDi/110 KM i 2.0 HDi/136 KM. Do topowej odmiany trafi silnik 2.2 HDi z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 170 KM. 308 ma być też pierwszym, seryjnym modelem Peugeota, dostępnym w wersji hybrydowej, z silnikiem elektrycznym i wysokoprężnym.
Peugeot 308
Model 307 należał do ścisłej kompaktowej czołówki na rynku europejskim. Jednak mimo odświeżenia gamy w ub.