Podróżowanie 3-drzwiowym autem w mieście mają ułatwiać jego niewielkie rozmiary (3,67 m długości, krótkie przednie i tylne zwisy), a także oryginalny system otwierania drzwi, które elektrycznie otwierają się do góry, co ułatwia wsiadanie/wysiadanie na ciasnych parkingach.
Jak na model koncepcyjny przystało, Peugeot HR1 posiada nowoczesny design, zawierający elementy pochodzące z innych produkcyjnych i nie tylko modeli marki. Nie mniej efektownie prezentuje się również wnętrze. Wartym odnotowania jest system obsługi radia, nawigacji i klimatyzacji poprzez ruchy dłonią.Do napędu HR1 zastosowano technologię HYbrid4, składającą się z benzynowego, trzycylindrowego silnika spalinowego 1.2 THP o mocy 110 KM, umiejscowionego z przodu i napędzającego przednie koła. Jest on połączony z 37-konną jednostką elektryczną umieszczoną z tyłu oraz 6-stopniową, zautomatyzowaną skrzynią biegów z opcją sekwencyjnej zmiany przełożeń. Pojazd, tak długo jak to możliwe, może się poruszać bezemisyjnie, wyłącznie na napędzie elektrycznym lub na obu silnikach jednocześnie przenosząc moc na obie osie, gdy wymagają tego warunki drogowe. Moc maksymalna całego układu wynosi 147 KM przy emisji nie przekraczającej 80 g CO2/km. Biorąc pod uwagę niską masę pojazdu (1130 kg) osiągi będą na akceptowalnym poziomie. Niestety producent na razie nie podaje danych na ten temat.