Poznański Motor Show to nie tylko salon samochodowy. W ramach targów odbywają się również: wystawa motocyklowa, caravaningowa, samochodów ciężarowych, targi techniki motoryzacyjnej oraz wiele innych wydarzeń towarzyszących.
Najważniejsza w naszym kraju wystawa motoryzacyjna potrwa od 5 (dzień prasowy) do 8 kwietnia. Więcej informacji na stronie: motorshow.pl
Szwedzi mają bogatą tradycję w produkowaniu samochodów typu kombi, więc nie zamierzają z nich rezygnować i postawić wyłącznie na SUV-y. W Poznaniu polską premierę ma nowe kombi klasy średniej - Volvo V60
Oto jeden z hitów tegorocznych targów. Peugeot nie rezygnuje z flagowej limuzyny w swojej ofercie i przedstawia drugą generację modelu 508. Auto wygląda zjawiskowo i jest praktyczne (klapa bagażnika podnosi się razem z szybą).
Zaledwie dwa tygodnie po światowej premierze w Pekinie, możemy zobaczyć w Polsce flagowego SUV-a Volkswagena. Nowy Touareg stanowi popis możliwości stylistów i inżynierów tej niemieckiej marki. We wnętrzu duże wrażenie robi Innoviosn cockpit z wielkim ekranem dotykowym i cyfrowym zestawem wskaźników.
Dwie dotychczasowe generacje Ceeda okazały się dla Kii dużym sukcesem, dlatego przy nowym modelu skupiono się na nowej interpretacji sprawdzonych rozwiązań. Zmianie uległa też pisownia nazwy – z cee'd na po prostu Ceed.
Piąta generacja SUV-a Hondy stała się bardziej elegancka i większa. Po raz pierwszy dostępna będzie wersja 7-osobowa. W ofercie nie będzie silnika diesla. Obok nowego 1.5 Turbo w późniejszym czasie pojawi się hybryda.
Będąca obecnie w sprzedaży Klasa A (od 2012 roku) miała zmienić wizerunek marki Mercedes-Benz. Ten cel udało się osiągnąć. Nowa generacja kompaktowego hatchbacka ma wszelkie predyspozycje, żeby jeszcze poprawić sukces poprzednika.
Hyundai prezentuje nową, czwartą generację modelu Santa Fe. Ten duży SUV stał się jeszcze większy, do tego jest świetnie wyposażony i atrakcyjnie wygląda.
Audi prezentuje w Poznaniu nową generację limuzyny klasy wyższej. Niemiecka marka nie wymyśla modelu A6 od nowa, tylko go udoskonala. Następca robi duże wrażenie wysokim poziomem wykonania i technicznego zaawansowania.
Elektryczny hatchback Nissana wygląda znacznie lepiej od poprzednika, jest lepiej wykonany i większy w środku, jednak najważniejszy jest nowy elektryczny zespół napędowy. W nowej generacji modelu jest on wydajniejszy, generuje więcej mocy i momentu obrotowego (150 KM i 320 Nm), zapewniając lepsze przyspieszenie. Akumulator litowo-jonowy (40 kWh) wydłużył zasięg do 378 km na jednym pełnym ładowaniu.
Prawdziwą sensacją będzie pierwszy w Polsce pokaz hipersportowego Mercedesa-AMG Project One, który na publiczne drogi przenosi rozwiązania z bolidu Formuły 1. Najkrócej można opisać go trzema liczbami: moc ponad 1000 KM, przyspieszenie od 0 do 200 km/h w mniej niż 6 s oraz prędkość maksymalna przekraczająca 350 km/h.
Po raz pierwszy w Polsce można zobaczyć nowe BMW i8 w wersji Roadster. Odmiana ze składanym dachem wygląda jeszcze bardziej spektakularnie od coupe (zachowała drzwi podnoszone do góry). Modernizacji poddano hybrydowy układ napędowy - oferuje większy zasięg i udział jazdy w trybie elektrycznym
To pierwszy SUV i pierwszy z sześciu modeli nowej generacji, jakie szykuje ta najmłodsza marka należąca do Grupy PSA. DS 7 Crossback ma być autem premium, został stworzony od początku przez DS-a, a nie opracowany na bazie Citroena. Auto wyróżnia się oryginalną stylistyką nadwozia i wnętrza, oraz nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi.
Od swojego debiutu w 1925 roku Phantom był wybierany przez najbardziej wpływowych ludzi na świecie. Jego nowa generacja to najbardziej zaawansowany model Rolls-Royce’a w historii.
Wrangler idzie z duchem czasu, ale nie posuwa się dalej, niż pozwala na to licząca kilkadziesiąt lat tradycja tego kultowego samochodu terenowego. Pod maską nowej generacji modelu, obok zwyczajowego V6, znajdziemy też silnik 2-litrowy z turbo
Wygląda znajomo, ale gdy przyjrzysz mu się bliżej zauważysz, że niemal każdy element jest inny. Oto Continental GT numer 3, czyli luksusowe coupe według najnowszej interpretacji Bentleya.
Gwiazdą stoiska Skody jest koncepcyjny model SUV-a, prezentujący wizję elektromobilnej przyszłości czeskiej marki. W ramach długofalowej strategii, do 2025 roku Skoda zamierza wprowadzić aż dziesięć modeli elektrycznych. Ich zapowiedzią jest imponujący Vision E.
W Poznaniu możemy oglądać również najnowsze Ferrari Portofino, następcę Californii T. Turbodoładowany silnik V8 o mocy 600 KM pozwala przyspieszyć do „setki” w 3,5. Składanie metalowego dachu trwa 14 sekund.
Nowa klasa G zachowała tradycyjne kształty, bo nabywcy tego modelu nie lubią rewolucji. Mimo to jest to auto o wiele nowocześniejsze niż poprzedni model, co zauważymy zwłaszcza we wnętrzu.
Wyczynowa limuzyna z Monachium po raz pierwszy została wyposażona w inteligentny napęd na cztery koła M xDrive, zyskując na funkcjonalności na co dzień, ale nie tracąc przy tym na dynamice jazdy. Tryb tylnonapędowy umożliwia efektowny drift. Silnik 4.4 V8 biturbo generuje 600 KM i 750 Nm. Sprint do 100 km/h zajmuje tylko 3,4 s.
Oto pierwszy Jaguar z napędem elektrycznym. Dwa silniki o łącznej mocy 400 KM generują one 696 Nm momentu obrotowego i rozpędzają samochód do 100 km/h w 4,8 sekundy, jednocześnie zapewniając zasięg nawet 480km.
Samochód koncepcyjny zdradza nowy typ nadwozia samochodu marki Kia. Model, zaprojektowany z myślą o młodych klientach, wyróżnia się wydłużoną linią dachu płynnie przechodzącą w klapę bagażnika. Jest na co popatrzeć
Po raz pierwszy w Polsce można oglądać koncepcyjne Audi Aicon. To wizja modelu elektrycznego i autonomicznego. Gośćmi specjalnymi stoiska byli polscy projektanci Audi: Bogusław Paruch (na zdjęciu) i Parys Cybulski.
Niemniej interesującym Volkswagenem wystawionym w Poznaniu jest model koncepcyjny z rodziny I.D., zapowiadającej różnego rodzaju samochody elektryczne, które trafią do produkcji seryjnej na przestrzeni najbliższych kilku lat.
Nowy supersamochód Hondy nareszcie zawitał do Polski. Honda NSX jest wyposażona w hybrydowy układ napędowy na cztery koła i umieszczony centralnie, turbodoładowany silnik V6 o pojemności 3,5 litra. Moc maksymalna to: 581 KM.
Mazda prezentuje zmodernizowaną „szóstkę” w wersjach sedan i kombi. Flagowy model japońskiej marki upodobnił się do nowej generacji SUV-a CX-5.
Francuski crossover po liftingu wygląda bardziej elegancko. Niestety, stracił charakterystyczne Airbumpy na drzwiach... Zwolennicy wysokiego komfortu jazdy powinni być zadowoleni z nowego zawieszenia i miękkich foteli.
Podczas Poznań Motor Show swój polski debiut ma nowa sportowa marka Cupra. Jej pierwszym modelem jest 300-konny SUV Ateca.
Jeep prezentuje jednego z najmocniejszych i najszybszych seryjnie produkowanych SUV-ów na świecie. Potężny motor 6.2 V, znany z muscle carów Dodge'a (Chargera i Challengera Hellcat), generuje aż 707 KM i 875 Nm. Efekty? Nieco ponad 3,5 s do 100 km.h i 290 km/h prędkości maksymalnej.
Porsche przygotowało imponującą ekspozycję z kompletną gamą swoich modeli. To wyjątkowa okazja, by po raz pierwszy w Polsce zobaczyć najnowsze 911 GT2 RS z podwójnie doładowanym silnikiem o mocy aż 700 KM.
Oto nowa generacja popularnego kombivana z Francji. Citroen Berlingo będzie dostępny w dwóch długościach nadwozia. Równocześnie w Poznaniu debiutuje bliźniaczy Peugeot Rifter, który do tej pory znany był pod nazwa Partner.
W salonach sprzedaży na dobre zadomowiła się już nowa generacja BMW X3, więc przyszła kolej na premierę jej dynamiczniej wyglądającej odmiany - modelu X4.
Koreańska marka stale odświeża swoją game modelową. Po debiucie nowego Rextona, przyszła kolej na Muss. To model, który zastępuję poprzedniego pick-upa Actyon Sports.
To już trzecia generacja tego modelu, pierwsza pojawiła się w 2003 roku – Mercedes stworzył wtedy nowy segment łączący elegancję coupe z funkcjonalnością limuzyny.
Mini przygotowało aktualizację dla trzech modeli. Kosmetyczne zmiany przeszły hatchbacki 3d i 5d oraz kabriolet.
Ten model Toyoty jest produkowany od 1951 roku i aktualnie sprzedawany w aż 195 krajach. Oto jego najnowsza generacja
Honda Clarity Fuel Cell, podobnie jak NSX, gościła już na wielu międzynarodowych salonach samochodowych, jednak w Polsce zobaczymy ten model po raz pierwszy. Zasilane wodorem auto na ogniwa paliwowe bierze udział w projekcie HyFive, którego zadaniem jest promowanie napędów wodorowych oraz wspieranie rozwoju infrastruktury umożliwiającej tankowanie wodoru. Zasięg tego modelu wynosi ponad 580 km.