Przy okazji ujawniono też kilka szczegółów dotyczących konstrukcji auta. Jak się okazuje chińska marka dysponuje już technologią, nad wprowadzeniem której Volkswagen rozwodził się wiele lat i uważał za jeden ze swoich większych sukcesów.

Mowa o modułowej platformie podwoziowej, która jest optymalnym rozwiązaniem jeśli chodzi o koszty produkcji kilku modeli aut. Jak nietrudno się domyślić Qoros 3 City SUV oparty jest na technice kompaktowego Qorosa 3, który został pokazany w Genewie w zeszłym roku. Tak jak wspominaliśmy już wcześniej karoseria wersji SUV została o 67 mm wyżej osadzona niż w hatchbacku. W podstawowej wersji auto będzie miało 17-calowe koła, a w opcji – 18-tki.

Pod maską znajdzie się benzynowy, doładowany motor 1.6 o mocy 158 KM. Do przeniesienia napędu posłużą 6-biegowa skrzynia manualna lub opcjonalnie 6-stopniowe DSG – ciekawe kto dla Qorosa je wyprodukował? Mimo nazwy auto będzie dostępne wyłącznie z napędem na przednią oś. Producent rozważa wprowadzenie także innych jednostek napędowych.

W wyposażeniu auta znajdą się takie elementy jak ksenony czy system multimedialny MMH (Multi Mdeia Hub) z 8-calowym ekranem.

Qoros 3 City SUV jest sprzedawany na chińskim rynku od grudnia 2014 roku. Jego podstawowa cena wynosi tam w przeliczeniu ok. 77 tys. zł. Strategia podboju rynku europejskiego i data rynkowego wejścia do Europy zostanie ogłoszona w Genewie.