Na salonie samochodowym w Paryżu Volvo zaprezentuje modele S60 i V60 z pakietem R-Design.Szwedzkie samochody klasy średniej dzięki krótszym o 15 mm i twardszym o 15 proc. sprężynommają prowadzić się zwinniej, bardziej dynamicznie.

W porównaniu z wersjami standardowymiodmiany stylizacyjne R mają mieć również bardziej bezpośredni układ kierowniczy, kierowcę zaś ma wspierać cała rzesza elektronicznych pomocników: Advanced Stability Control – system umożliwiający wykrycie tendencji do "zarzucenia" już w bardzo wczesnej fazie poślizgu, Engine Drag Control - układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania silnikiem na mokrej nawierzchni oraz Dynamic Stability and Traction Control- system kontroli toru jazdy zestrojony z myślą o sportowych upodobaniach kierowcy. Ten ostatni posiada oczywiście tryb Sport.

Więcej dynamiki obiecuje również wygląd nadwozia. Wersje R-Design odróżniał będzie polakierowany na czarno przedni grill oraz ciemne, matowe elementy przedniego oraz tylnego zderzaka. Jak na wersję sportową przystało, nie mogło oczywiście zabraknąć dwóch końcówek układu wydechowego oraz 18-calowych felg z lekkich stopów. Na początku wersje R dostępne będą w kolorze nazwanym „Passion Red”. Docelowo klienci będą mieli do wyboru osiem kolorów nadwozia.

Odpowiednią porcję dynamiki odnajdziemy również we wnętrzu: nowe są sportowe materiałowo-skórzane fotele, obszyte gustownym szwem, gałka zmiany biegów, sportowe nakładki na pedały oraz dywaniki.

Pakiet R-Design będzie można zamówić od jesieni 2010 r. do wszystkich wersji silnikowych. Volvo nie ujawniło jeszcze jego ceny.