Galeria zdjęć
Wersja na rynek amerykański ma być napędzana 1,4-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 100 KM.
...oraz miłośnika mocniejszy wrażeń – oto Beetle Concept R-Line z 220-konnym silnikiem i 20-calowymi felgami. Trzy z tych wersji mają trafić w przyszłym roku do sprzedaży.
O 5 cm wydłużył sie rozstaw osi co przełożyło się na poprawę przestronności w środku – kabina jest bardzo wygodna. Nowy Jaguar XF pojawi się w sprzedaży pod koniec tego roku. Polskie ceny jeszcze nie są znane, w Niemczech auto ma kosztować od 41 350 euro
Wskutek wydłużenia rozstawu osi poprawiła się przestronność kabiny. Pasażerowie tylnego rzędu cieszą się teraz większą ilością miejsca wokół nóg.
...fana dżinsów (auto ma częściowo dżinsową tapicerkę)...
Cadillac prezentuje nowego CT6. Luksusowa limuzyna mierzy 5,18 m długości, czyli więcej niż jego rywale: Audi A8, Mercedes klasy S czy BMW serii 7.
Dumą stoiska Lincolna jest ogromny Continental Concept. To prototyp luksusowej limuzyny, która w przyszłym roku trafi do sprzedaży w USA i będzie konkurować m.in. z Mercedesem klasy S. Ciekawą technikę zastosowano w reflektorach – połączono tu LED-y z światłem laserowym.
Drugą nowością na stoisku Brytyjczyków jest Range Rover Sport HST z 380-konnym silnikiem V6 z Jaguara F-Type'a. To propozycja dla tych, którym 550-konny SVR wydaje się zbyt harcore'owy.
Spyder zyskał też bardziej bezpośredni układ kierowniczy i lekkie kubełkowe fotele z karbonu. Podobnie jak Cayman GT4, Boxster Spyder jest dostępny wyłącznie z manualną skrzynią biegów. Sprint do „setki” trwa 4,5 s. Cena w Niemczech: 80 tys. euro
Schodzimy na ziemię. Na stoisku „młodzieżowej” marki Toyoty czyli Sciona prezentowany był mały sedan. Gdy mu się bliżej przyjrzycie zauważycie że to tak naprawdę... Mazda 2 sedan! Zgadza się, to nic innego jak tzw. bagde engineering, czyli przeklejanie znaczka.
Niewielka zmiana wymiarów nadwozia, lepsze materiały i ewolucyjne podejście do designu – oto nowa Kia Optima
Na stoisku VW – bardzo kolorowo. Niemcy prezentują cztery koncepcyjne wersje Beetle'a, adresowane np. do lubiącej róż kobiety...
W Nowym Jorku Subaru pokazało prototyp podrasowego BRZ. Auto otrzymało agresywniej wyglądające i poprawiające opływ powietrza zderzaki, ogromy tylny spoiler, wyczynowe felgi, kubełkowe fotele, mniejsze lusterka boczne LED-owe światła oraz sportową kierownicę z przyciskiem uruchamiającym silnik jak w Ferrari. Niestety, nie wiadomo czy auto w tej formie wejdzie do produkcji, Subaru nie zdradziło też nic o modyfikacjach napędu czy osiągach wozu.
Mniejszy crossover Infiniti przeszedł face lifting. Zmiany są ledwo widoczne, za to rozstaw osi powiększył sie aż o 8 cm! Rzadko się zdarzają tego typu techniczne modyfikacje przy okazji liftingu.
Dla ich wygody przewidziano także podnóżek. Gdy zechcą, mogą też podczas postoju zająć miejsca w fotelach wyjmowanych z klapy bagażnika i np. urządzić sobie piknik. Auto wyceniono na 150 000 funtów.
Nowe Malibu jest interesujące z punktu widzenia następcy Insigni. Limuzyna Chevroleta korzysta bowiem z techniki, którą zobaczymy także w nowym Oplu, który zadebiutuje w 2016 r.
Korzyści płynące z zastosowania nowej platformy to przede wszystkim niższa masa. Malibu jest aż o 136 kg lżejsze od swojego poprzednika.
Po raz pierwszy dostępny będzie hybrydowy model plug-in GLE 500 e 4MATIC. Jego napęd tworzą 333-konna benzynowa „V6-ka” oraz silnik elektryczny o mocy 116 KM. Akumulatory można ładować z domowego gniazdka. Dla sympatyków diesli przygotowano model GLE 250 d – średnie fabryczne spalanie wynosi zaledwie 5,4 l/100 km. Mercedes GLE pojawi się w polskich salonach we wrześniu.
Podwójnie doładowana „V8-ka”, 570 KM, w 3,2 s „do setki” i tylko 1313 kg masy – czy samochód o takich parametrach nazwalibyście modelem podstawowym?
Oczywiście że nie, i McLaren też tak go nie nazywa. Jednak według praw matematyki pokazane w Nowym Jorku 570S jest tym trzecim i jednocześnie najsłabszym oraz najmniejszym modelem w ofercie. Dlatego producent przyporządkował go do tzw. Sport Series. Stosunek masy do mocy wynosi 2,3 kg/KM – tyle, co w Ferrari 458 Speciale. Niska masa to wynik szerokiego zastosowania włókna węglowego, z którego wykonano m.in. monocoque, czyli nośną skorupę kabiny.
Auto będzie dostępne w dwóch wersjach silnikowych: benzynowej RX 350 i benzynowo-elektrycznej RX 450h. W pierwszym przypadku nowościa jest 8-stopniowa skrzynia automatyczna. Opcjonalnie można zamówic pakiet stylizacyjny F-Sport, adaptatywne zawieszenie i kolorwy wyświetlacz head-up.
Rozczarowani brakiem konkretów u Subaru przeszliśmy na stoisko Porsche. Tu czekał najmocniejszy Boxster w historii czyli 375-konna wersja Spyder. Model kontynuuje tradycję lekkich i sportowych aut z otwartym nadwoziem i charakterystycznymi garbami za kabiną. Materiałowy dach otwiera się manualnie.
Aluminiowa konstrukcja pozwoliła obniżyc masę pojazdu do 1700 kg! Tyle zwykle waża limuzyny o numer mniejsze, jak np. Audi A6. Pod maską tkwi 3-litrowe V6 TwinTurbo o mocy 405 KM i momencie obrotowym 543 Nm. Poza tą jednostką jest też dostępne 2-litrowe turbo (269 KM) i 3,6-litrowy silnik wolnossący (340 KM). Wszystkie współpracują z 8-stopniowym automatem.
Tylna część przypomina nam nieco koncepcyjne Audi prologue, czyli „jaskółkę” zwiastującą nowe A8. Może się okazać, że finalne wersje limuzyn Lincolna i Audi będą do siebie bardzo podobne z tyłu. Continentala napędza 3-litrowy silnik V6 EcoBoost
O 10 mm zwiększył się rozstaw osi (2805 mm), a o 25 mm – rozstaw kół (1860 mm). Niestety, Kia milczy na razie na temat silników w aucie, europejską specyfikację poznamy jesienią na salonie IAA we Frankfurcie. Mamy jednak nadzieję, że oprócz benzynowej jednostki 2.0 i diesla 1.7 pojawi się jeszcze coś ciekawego – na myśli mamy zwłaszcza mocniejszą jednostkę wysokoprężną.
Kokpit nieco przypomina projekt deski rozdzielczej w Maździe 6 po liftingu. Kia zadbała o poprawę i tak już bardzo wysokiej jakości wykonania wnętrza
U nas to auto będzie dostępne jako Opel Karl, w Wielkiej Brytanii pod nazwą Vauxhall Viva, a w Stanach – jako Chevrolet Spark. Miejski hatchbach jest dostępny tylko w wersji 5-drzwiowej.
Patrząc na ten samochód można się tylko zastanawiać: na co czeka Subaru? Odkąd BRZ pojawił się w sprzedaży fani tego modelu mieli nadzieję na fabrycznie podrasowaną wersję STI.
...zakochanej w kalifornijskim słońcu i falach surferki...
Wnętrze oferuje najwyższe luksusy. Fotele mają regulację w aż 30 kierunkach, drzwi są zamykane elektrycznie jak w Rolls-Roysie, przewidziano też uchwyty na tablety oraz lodówkę w której idealnie mieści się butelka szampana.
Kokpit z dużym ekranem dotykowym systemu informacyjno-rozrywkowego i sportowo wyprofilowane fotele. CT6 wjedzie na rodzimy rynek jeszcze w tym roku, w Europie pojawi się w przyszłym.
Jedna z ważniejszych premier nowojorskiego salonu to nowy Lexus RX. Duży SUV Lexusa nawiązuje stylistycznie do swojego mniejszego brata, modelu NX, który został doskonale przyjęty na naszym rynku.
Brytyjski konkurent BMW serii 5 z zewnątrz niewiele różni sie od swojego poprzednika. Pod blachą kryje się jednak dużo nowej techniki. Inżynierom przede wszystkim udało się mocno odchudzić auto, jest ono teraz o 190 kg lżejsze od swojego poprzednika.
Oprócz wspomaganego kompresoerem 3-litrowego silnika HST wyróżniają dymione klosze reflektorów, grafitowe felgi, czarny dach oraz pakiet obejmujące nakładki progowe i agresywniej stylizowane zderzaki. Ceny jeszcze nie są znane.
Na salonie w Nowym Jorku Brytyjczycy zaprezentowali przedłużonego Range Rovera w wersji dla najbardziej wymagających. SVAutobiography wyróżnia superluksusowe wnętrze z komfortowymi fotelami w drugim rzędzie. Pasażerowie mogą korzystać także z pokładowego systemu rozrywki i składanych stolików, niczym w fotelach lotniczych.
Oto klasa M po liftingu czyli... GLE! Duży SUV Mercedesa otrzymał nową nazwę, a wraz z nią – oszczędniejsze silniki i nieco zmieniony design.