Nowy dwutrybowy napęd hybrydowy, który powstał we współpracy koncernów DaimlerChrysler, GM i BMW nie jest przeznaczony wyłącznie dla dużych SUV-ów, w których zaprezentował się już kilka miesięcy temu, ale także dla małej sportowej terenówki Saturn Vue.
Układ napędowy składa się z dwóch silników elektrycznych o łącznej mocy 110 kW (150 KM), które współpracują z przekładnią z charakterem podobnym do skrzyni CVT z płynnie zmieniającym się przełożeniem. W rzeczywistości skrzynia biegów dysponuje stałymi przełożeniami. Dzięki dwustopniowej przekładni dla niskich i wysokich prędkości system nazywany jest dwutrybową hybrydą. Saturn Vue Green Line 2 Mode Hybrid może więc być napędzany dwoma silnikami elektrycznymi, benzynową jednostką V6 3,6 z systemem VVT i bezpośrednim wtryskiem paliwa bądź połączeniem obu napędów.
Energia elektryczna magazynowana jest w 22 akumulatorach NiMH ułożonych w jedną całość i pracujących pod napięciem 300 V. Baterie umieszczono pod podłogą bagażnika. Samochód wykorzystuje także wszelkie dostępne możliwości oszczędzania energii, m. in. wyłączanie jednostki benzynowej, gdy jej siła napędowa nie jest potrzebna, czy system rekuperacji energii kinetycznej w czasie hamowania. Wspomaganie kierownicy jest elektroniczne, tak by jego działanie możliwe było także w razie wyłączenia silnika spalinowego oraz by obniżyć ilość systemów pokładowych obciążających jednostkę benzynową.
Rozmiary pojazdu wynoszą 4576 x 1850 x 1681 mm, zaś rozstaw osi to 2707 mm. W trzecim kwartale 2008, kiedy samochody trafią do salonów sprzedaży, będzie on alternatywą do innych hybrydowych Saturnów – tańszego i słabszego Vue Green Line z tradycyjnym układem hybrydowym i 4-cylindrowym silnikiem czy modelu Aura Green Line sedan.
Zużycie paliwa ma być aż o 50 % niższe niż modelu Saturn Vue wyposażonego wyłącznie w 6-cylindrowy silnik benzynowy. W eksploatacji miejskiej samochód miałby więc spalać ok. 7,5 l benzyny na 100 km. W sumie na jednym zbiorniku Saturn Vue Green Line 2 Mode Hybrid powinien przejechać ok. 800 km. Samochód można wykorzystać do ciągnięcia przyczepy o masie do 1588 kg.