Auto Świat Wiadomości Targi Samochodowe SEAT Ibiza w 2010 r.: kombi ST, diesel FR oraz 1,2 TSI i 1,2 TDI

SEAT Ibiza w 2010 r.: kombi ST, diesel FR oraz 1,2 TSI i 1,2 TDI

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Seat w 2010 roku zamierza wprowadzić do rodziny Ibizy kilka istotnych nowości. Ofertę poszerzy wersja kombi, Ibiza FR otrzyma silnik 2,0 TDI, a pozostałe wersje nowe silniki z VW Polo - 1,2 TSI i 1,2 TDI.

SEAT Ibiza w 2010 r.: kombi ST, diesel FR oraz 1,2 TSI i 1,2 TDI
Auto Świat
SEAT Ibiza w 2010 r.: kombi ST, diesel FR oraz 1,2 TSI i 1,2 TDI

Nowe kombi Ibiza ST

Hiszpański producent po prawie dziesięcioletniej przerwie zamierza powrócić do produkcji małego kombi. Ostatnia z tej serii Cordoba Vario była samochodem funkcjonalnym, ale nie najładniejszym. Zapewne przygotowywana do produkcji Ibiza ST wykorzysta wszystko co najlepsze z najnowszej generacji małego Seata.

Premiera nowegomodelu zapowiadana jest na marzec 2010 roku podczas salonu samochodowego w Genewie.

Turbodiesel dla Ibizy FR

Najmocniejsze w ofercie egzemplarze Seata Ibiza napędzane są czterocylindrowym silnikiem benzynowym 1,4 TSI o mocy 110 kW, a bardziej sportowa Cupra dysponuje mocą 132 kW. Oba modele wyposażone są w siedmiostopniowa przekładnie DSG.

Wysokoprężny silnik 2,0 TDI CR zapewni Ibizie FR moc 103 kW i będzie dostępny z sześciostopniową przekładnią , ponieważ DSG nie jest przystosowana do przenoszenia tak wysokiego momentu obrotowego.

Premiera Ibizy FR 2,0 TDI odbędzie się podczas wrześniowego IAA Frankfurt 2009.

Nowe silniki z najnowszego VW Polo

Oprócz nowych wersji swoich modeli Seat przygotowuje także modernizacje palety silnikowej. Czterocylindrowy silnik benzynowe 1,6 16V o mocy 77 kW zastąpiony zostanie jednostką 1,2 TSI spełniającą już normę Euro 5. Jednostka ta znana jest z Volkswagena Polo i Škody Yeti wprowadzona zostanie do sprzedaży w połowie przyszłego roku.

Starszy silnik czterocylindrowy 1,4 TDI (59 kW) w Ibizie Ecomotive zastąpiony zostanie pod koniec przyszłego roku nowocześniejszym 1,2 TDI (55 kW), który miał już swoją premierę w wersji koncepcyjnej VW Polo Bluemotion II. W połączeniu z pięciostopniową przekładnią manualna i systemem start-stop powinien on osiągnąć średnie zużycie paliwa na poziomie 3,7 l/100 km.

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków