Płaski, sportowy i rzadko spotykany : Porsche przedstawia czwartą generację legendarnej 911-tki w wersji Speedster. Powstanie jedynie 356 egzemplarzy, więc jeśli ktoś chciałby się stać szczęśliwym posiadaczem jednego z nich, to niech się spieszy, gdyż kolekcjonerzy z całego świata już szykują miejsce w garażach. Jest jeszcze jeden warunek: trzeba zgromadzić „jedynie” 201 467 euro (cena z rynku niemieckiego). Najpierw jednak samochód zostanie zaprezentowany szerokiej publiczności podczas salonu samochodowego w Paryżu.
Dwumiejscowa 911-tka znacząco różni się od pozostałych odmian tego modelu. Przednia szyba jest o 60 mm niższa i pochylona pod większym kątem, niżej przebiegająca linia dachu zmniejsza ilość miejsca nad głowami, sam dach natomiast ”znika” pod plastikową pokrywą z typowymi dla Speedstera dwoma wybrzuszeniami. Przez to Speedster, szerszy o 44 mm od Carrery S Cabrio, wydaje się jeszcze masywniejszy. Pod maską znajdziemy sześciocylindrową jednostkę typu bokser o pojemności 3,8 l i mocy 408 KM (23 KM więcej niż w Carrerze S Cabrio), która ma zużywać średnio 10,3 l/100km (tyle samo co Carrera S Cabrio). Speedster będzie dysponował więc taką samą mocą jak Carrera GTS.
Porsche nie podaje na razie osiągów, jednak samochód na pewno będzie członkiem elitarnego klubu sportowych samochodów, przekraczających 300 km/h. Moc będzie przenoszona na tylną oś (z seryjną „szperą”) przez siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynię PDK. Speedster w wyposażeniu seryjnym będzie posiadał również elektroniczny system kontroli sił tłumienia amortyzatorów (PASM) oraz ceramiczne hamulce (PCCB). Specjalnie dla tej wersji inżynierowie z Zuffenhausen udoskonalili stosowany we wszystkich odmianach cabrio system ochrony przeciwkapotażowej.
Wnętrze wykończone ręcznie szytą, gładką, czarną skórą, urozmaicono zarezerwowanymi tylko dla Speedstera detalami. Należą do nich aplikacje na siedziskach adaptacyjnych sportowych foteli z wzorem przypominającym flagę startową oraz boczki foteli w kolorze nadwozia. Porsche dla modelu Speedster zarezerwowało również specjalny kolor - „Purblau” - ma on jeszcze podnieść ekskluzywność modelu, dostępny będzie jednak za dopłatą. Chociaż, czy komuś kto wydaje ponad 200 000 euro na samochód robi to różnicę...