Peugeot 208 XY podobnie jak 208 GTi będzie miał poszerzony o 10 mm rozstaw przednich kół i o 20 mm tylnych kół. Nadwozie 208 XY pomalowano na fioletowo lakierem o nazwie Purple Night oraz ozdobiono szeregiem elementów chromowanych. Paleta barw nadwozia ma być w przyszłości poszerzona jeszcze o kolejnych sześć, ale dotychczas producent nie ujawnił żadnych szczegółów. W ofercie będą 17-calowa obręcze kół z metali lekkich o nazwie Anthra Mercure.
W porównaniu z konceptem tego modelu prezentowanym w marcu 2012 roku w Genewie, wnętrze jest już mniej awangardowe. Wiele w nim elementów pokrytych skórą, jest system nawigacji satelitarnej i graficzne informacje asystenta parkowania.
Do napędu będzie można wybrać jeden z czterech silników. Benzynowe to 1.6 VTi 120 i turbodoładowany 1.6 THP 155 oraz wysokoprężne – 1.6 e-HDI 92 FAP i 115 FAP. Mogą one współpracować z pięciostopniową manualną lub sześciostopniową przekładnią robotyzowaną.
Producent nie potwierdził jeszcze dokładnego terminu wprowadzenia modelu 208 XY do sprzedaży, ale można oczekiwać, że trafi on do salonów po międzynarodowym salonie samochodowym w Paryżu. Wtedy także poznamy jego cenę.