Jaguara C-X75 RE-EV napędzają cztery silniki elektryczne, połączone z dwoma mikroturbinami gazowymi. Na każde koło przypada jeden silnik elektryczny o mocy 195 KM. Turbiny (95 KM każda) mogą doładowywać akumulatory lub dostarczać podczas jazdy moc 180 KM. Nadwozie zaprojektowano tak by odpowiednio kierowane strumienie powietrza dbały o ich chłodzenie. Łącznie sportowy Jaguar dysponuje 1600 Nm momentu obrotowego.
Po sześciogodzinnym ładowaniu samochód ma mieć zasięg 900 km. Na samych litowo-jonowych bateriach będzie mógł przejechać do 110 km. Przedstawiciele Jaguara podają, że koncept rozpędza się do 330 km/h, sprint do „setki” zajmuje mu jedynie 3,4 s.Wnętrze to połączenie luksusu i sportowego ducha marki. Króluje w nim skóra, neopren (sztuczny kauczuk), miękkie w dotyku materiały oraz aluminium. Drzwi przy otwieraniu unoszą się ku górze, kierownica oraz wskaźniki przesuwają się w stronę deski rozdzielczej ułatwiając wsiadanie i wysiadanie.
Jaguar, podobnie jak Saab i Spyker, chyba zapatrzył się na rozwiązania stosowane w lotnictwie. Gałka zmiany biegów, przełącznik Start-Stop w panelu sufitowym oraz funkcja wyłączająca część podświetlenia wskaźników to wyraźny ukłon w stronę aeronautyki. Ciekawym gadżetem jest również iluminacja niektórych elementów nadwozia po zbliżeniu się do auta z kluczykiem oraz podświetlenie wnętrza po jego uruchomieniu.
Samochód zostanie zaprezentowany podczas salonu motoryzacyjnego w Paryżu. Według przedstawicieli Jaguara C-X75 jest dowodem na to, że brytyjski producent zalicza się do ścisłej, światowej czołówki, zarówno jeśli chodzi o wzornictwo, jak i technologię.
Galeria zdjęć
Jaguar C-X75 RE-EV
Jaguar C-X75 RE-EV
Jaguar C-X75 RE-EV
Jaguar C-X75 RE-EV
Jaguar C-X75 RE-EV
Jaguar C-X75 RE-EV
Jaguar C-X75 RE-EV
Jaguar C-X75 RE-EV
Jaguar C-X75 RE-EV
Jaguar C-X75 RE-EV
Jaguar C-X75 RE-EV