Na tym samym miejscu przed dwoma laty po raz pierwszy została zaprezentowana poprzednia wersja CR-Z. Nowa, którą nazwano Honda Concept 2009 jest logicznym rozwinięciem projektu. Tym razem jest to już wersja zbliżona do produkcyjnej.
Konstruktorzy zachowali podstawowe linie nadwozia, ale zmieniono elementy jego przedniej i tylnej części. Auto prezentuje się wyjątkowo sportowo. We wnętrzu dokonano znacznie więcej zmian, ale pozostał futurystyczny panel sterowania, nieco przypominający hybrydowy model Insight.
CR-Z jest także hybrydą i wykorzystuje znany system IMA (Integrated Motor Assist). Jednak producent nie podał jeszcze oficjalnych danych technicznych. Można spodziewać się zamontowania jednostki napędowej o pojemności skokowej 1,5 l oraz sześciostopniowej przekładni.
Małe coupé jest wciąż uważane za następcę modelu CRX, który doczekał się trzech generacji. W Japonii nowy model CR-Z powinien trafić do sprzedaży w lutym 2010 roku, a do pozostałej część świata kilka miesięcy później.