Logo
WiadomościTargi SamochodoweTokio 2009: Lexus LFA już w wersji seryjnej

Tokio 2009: Lexus LFA już w wersji seryjnej

Lesław Sagan
Lesław Sagan

Auto napędzane jest silnikiem o pojemności skokowej 4,8 litra o mocy 553 KM V10, który został zamontowany, w odróżnieniu od klasycznych superaut, w przedniej części nadwozia. Kompaktowy silnik V10 jest mniejszy niż konwencjonalne jednostki V8, a jego moc przekazywana jest na koła za pośrednictwem 6-biegowej sekwencyjnej skrzyni biegów.

Akustycznie dostrojony zbiornik wyrównawczy połączony z dziesięcioma odrębnymi przepustnicami generuje potężny odgłos dolotu. Dźwięki dolotu i wydechu nakładają się na siebie przy różnych prędkościach obrotowych, tworząc niepowtarzalną atmosferę.

Japoński producent twierdzi, że samochód przyspiesza do „setki" w 3,7 s., a prędkość maksymalna wynosi 325 km/h.

Udostępnij:
Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy: Targi Tokio Motor Show
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium