Wśród samochodów, które znajdą się na stoisku Mitsubishi Motors, będą również dwa samochody koncepcyjne Mitsubishi Concept PX-MiEV i i-MiEV CARGO opracowane w myśl hasła: “The EV: Its dawn and future” ("Pojazdy elektryczne: historia i przyszłość"), elektryczny pojazd nowej generacji i-MiEV , na który firma już przyjmuje wstępne zamówienia na początek sezonu sprzedaży dla indywidualnych klientów w kwietniu 2010 oraz 10 obecnie produkowanych pojazdów spełniających warunki japońskich inicjatyw podatkowych korzystnych dla samochodów ekologicznych.
Czterdziesta pierwsza wystawa Tokyo Motor Show odbędzie się w Makuhari Messe w prefekturze Chiba na przedmieściach Tokio i będzie otwarta dla publiczności od 24 października do 4 listopada . Dni dla prasy i mediów przewidziano na 21 i 22 października.
Światowa premiera: Mitsubishi Concept PX-MiEV
Mitsubishi Concept-PX-MiEV jest napędzany nowym systemem Mitsubishi Plug-in Hybrid, który znacznie zwiększa częstotliwość jazdy samochodu hybrydowego w trybie elektrycznym, co owocuje niezwykle oszczędnym spalaniem -auto potrzebuje zaledwie około litra paliwa na 50 km.
Mitsubishi Concept PX-MiEV (PX: hybrydowy crossover z ładowaniem typu plug-in (na wtyczkę;MiEV: Mitsubishi innovative Electric Vehicle - nowatorski elektryczny pojazd Mitsubishi) - to samochód koncepcyjny nowej generacji łączący przyjazne dla środowiska rozwiązania z osiągami za pomocą elektrycznych silników różnicowych i nowego systemu kontroli dynamiki pojazdu Mitsubishi S-AWC (Super All Wheel Control), który wykorzystując układ E-AYC (Electric-powered Active Yaw Control - elektryczna kontrola znoszenia) przenosi moment obrotowy na tylne lewe i prawe koło.
Inne jego cechy to między innymi wnętrze nazwane cocochi (to gra słów oparta na japońskim przymiotniku "przytulny"), które zapewnia pasażerom wygodną przestrzeń w kabinie, jak również wiele innych najnowszych technologii bezpieczeństwa.
Światowa premiera: Mitsubishi i-MiEV CARGO
Ta koncepcja, oparta na dostępnym już w ofercie samochodzie i-MiEV, maksymalizuje wyjątkowo przyjazne dla środowiska rozwiązania oraz ekonomiczną wydajność właściwe dla pojazdów elektrycznych. Jednocześnie dzięki znacznemu powiększeniu przestrzeniz tyłu pojazdu wzrasta zakres jego zastosowań przez oraz użytkowników indywidualnych i korporacyjnych.
Przestrzeń wewnątrz tylnej części pojazdu ma wydajny kształt sześcianu, dzięki czemu użytkownik może w dowolny sposób przystosować ją do swoich potrzeb.
W rezultacie powstał koncepcyjny pojazd elektryczny, spełniający oczekiwania użytkownika w wielu różnych okolicznościach: od celów służbowych, kiedy atutem jest maksymalna przestrzeń ładunkowa, do celów wypoczynkowych i innych zastosowań indywidualnych właścicieli.