To ma być największy klasyczny sedan Nissana na rodzimym rynku. Jego sprzedaż rozpocznie się tuż po zakończeniu salonu samochodowego w Tokio.
To już druga generacja samochodu o tej nazwie. Pierwsza z oznaczeniem kodowym Y50 została zaprezentowana w 2003 roku jako koncept. Seryjna produkcja rozpoczęła się rok później. Auto zdobyło uznanie w Japonii za niezawodność i własności jezdne.
Te cechy producent także zachował w nowej generacji.Do wyboru oferowane SA dwie jednostki napędowe. Sześciocylindrowa VQ25HR o pojemności skokowej 2,5 litra oraz większa VQ37VHR o pojemności 3,7 litra. Więcej danych technicznych nie podano.
Zastosowano nowe zawieszenie, które poprawia własności jezdne i niweluje wpływ nierówności jezdni. Jak w każdym aucie, także w tym przypadku zastosowano wiele najnowocześniejszych rozwiązań elektronicznych ułatwiających życie kierowcy i mających wpływ na bezpieczeństwo pasażerów. Jednym z nich jest system LDP (Lane Departure Prevention) współpracujący z tempomatem – ostrzegający przed opuszczeniem pasa ruchu.
Kolejnym urządzeniem jest inteligentny pedał gazu, który pobiera dane z nawigacji, a w momencie zbliżania się do zakrętu automatycznie zwolni pojazd i aktywuje hamulce. CSA (Cornering Stability Assist) pomaga w klasycznej elektronicznej stabilizacji. Fuga ma sterowane wszystkie cztery koła.
System klimatyzacji Forest AC dba nie tylko o temperaturę we wnętrzu pojazdu, ale także o wilgotność i czystość powietrza.
Znakomity dźwięk zapewnia system audio amerykańskiej firmy Bose z 16 głośnikami i czternastokanałowym wzmacniaczem. Nowa Fuga ma długość 4945 mm, szerokość 1845 mm i wysokość 1500 mm, przy rozstawie osi 2900 mm. Taki model w Europie byłby typowym przedstawicielem wyższej klasy średniej.
W Tokio prezentowana jest także wersja hybrydowa, która zbudowana została na bazie modelu z sześciocylindrowym 3,5 litrowym silnikiem widlastym oraz systemem hybrydowym z przekładnią dwusprzęgłową. Będzie ona dostępna pod koniec 2010 roku.