Ekspozycja obejmie silnik benzynowy „Mazda SKY-G” z bezpośrednim wtryskiem paliwa, ekologiczny silnik Diesla „Mazda SKY-D” oraz automatyczną skrzynię biegów „Mazda SKY-Drive”. Salon Motoryzacyjny w Tokio organizowany na terenie Makuhari Messe w Prefekturze Chiba będzie także miejscem japońskiego debiutu modelu koncepcyjnego Kiyora, na przykładzie którego Mazda zaprezentuje nową generację rozwiązań technologicznych w zakresie ekologii i bezpieczeństwa.
Temat przewodni Mazdy na Salonie Motoryzacyjnym Tokio 2009 brzmi: „Koncepcja Mazda SKY — przyjemność z jazdy oraz ekologia i bezpieczeństwo dla wszystkich klientów!” Pod szyldami „Dziś”, „Jutro” i „Przyszłość” Mazda będzie prezentować zaawansowane technologie opracowane w celu obniżenia zużycia paliwa w swoich pojazdach o 30 % do 2015 roku w porównaniu z poziomem z 2008 roku. To jeden z celów długofalowej wizji Mazdy „Odpowiedzialnego Zoom-Zoom”.
Mazda stara się istotnie udoskonalać swoje samochody pod względem podstawowych aspektów, które wpływają na ich osiągi. Udoskonalenia te dotyczą silników, skrzyń biegów i obniżania masy pojazdów. Służą one uzyskaniu większej przyjemności z jazdy oraz znakomitych parametrów w zakresie ochrony środowiska i bezpieczeństwa. Koncepcja Mazda SKY określa podejście Mazdy do opracowywania układów napędowych nowej generacji, które istotnie poprawią parametry wszystkich samochodów Mazdy pod względem przyjazności dla środowiska i dynamiki. Ideą leżącą u podstaw koncepcji SKY jest chęć zapewnienia „niebieskiego nieba", pod którym kierowcy będą mogli czerpać przyjemność z jazdy wynikającą z posiadania samochodu marki Mazda. Koncepcja odzwierciedla także przekonanie, że tylko „niebo jest granicą", jeżeli chodzi o aspiracje inżynierów Mazdy, którzy stosują niekonwencjonalne rozwiązania zapewniające optymalne parametry każdemu pojazdowi tej marki.
W ramach opartej na koncepcji SKY ekspozycji „Technologie przyszłości” na tegorocznym Salonie Motoryzacyjnym w Tokio Mazda zaprezentuje między innymi silnik benzynowy nowej generacji Mazda SKY-G z układem bezpośredniego wtrysku paliwa oraz ekologiczny silnik Diesla Mazda SKY-D. Obydwie jednostki charakteryzują się udoskonalonymi parametrami ekologicznymi i wyższym momentem obrotowym, dzięki zoptymalizowanej wydajności procesu spalania. Mazda pokaże także pierwszą automatyczną skrzynię biegów nowej generacji Mazda SKY-Drive, której zastosowanie przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa i bardziej bezpośredniego wpływu na osiągi.
Tokio będzie także miejscem japońskiego debiutu samochodu koncepcyjnego nowej generacji Mazda Kiyora. Zastosowano w nim zespół napędowy zgodny z koncepcją SKY oraz kompleksowe rozwiązania obniżające masę pojazdu. Kiyora charakteryzuje się zaskakująco niskim zużyciem paliwa, szacowanym na 3,1 l/100 km (wg japońskiego standardu 10-15 cykli jazdy miejskiej).
Oprócz koncepcji SKY Mazda przygotowała także wystawę „Technologie na dziś”, w ramach której przedstawi unikatowy system wyłączania silnika podczas postoju i-stop, wprowadzony wraz z nową generacją modelu Mazda3 (Axela w Japonii). Jako „Technologie przyszłości" zostaną zaprezentowane: zaawansowany model Mazda Premacy Hydrogen RE Hybrid z wodorowym silnikiem rotacyjnym, a także szereg innych technologii, opracowywanych przez Mazdę i ukierunkowanych na bezwypadkową i bezpieczną jazdę.
Dni prasowe 41. Salonu Motoryzacyjnego w Tokio zaplanowano na 21 i 22 października, 23 października to dzień branżowy. Od soboty 24 października do środy 4 listopada Salon będzie otwarty dla publiczności. Konferencja Mazdy odbędzie się w środę, 21 października o godzinie 12:30 (czasu japońskiego).