Subaru Hybrid Tourer Concept ma łączyć tradycyjne element konstrukcyjne marki z najnowszymi zdobyczami techniki oraz nowoczesnym designer. Koncept można zaliczyć do kategorii dużych GT.
Według materiałów prasowych nadwozie ma znakomite własności aerodynamiczne i wyjątkowo komfortowy dostęp do wnętrza pojazdu. Ułatwia to para sporych rozmiarów drzwi podnoszonych do góry. Brak słupka B umożliwiłzastosowanie szyb o dużej powierzchni, co zapewnia dobry widok ze wszystkich miejsc.
Pojazd ma długość 4630 mm, szerokość 1890 mm i wysokość 1420 mm. Posiada napęd na cztery koła. Do napędu zastosowano silnik benzynowy o pojemności skokowej 2,0 litra z bezstopniową przekładnią CVT Lineartronic i dwa silniki elektryczne. Z przodu umieszczony jest silnik o mocy 10 kW, a z tyłu o mocy 20 kW. Energię dostarczają baterie litowe, które mogą być doładowywane podczas jazdy z energii uzyskanej podczas hamowania.
Subaru Hybrid Tourer Concept w pierwszym okresie jazdy korzysta z tylnego silnika elektrycznego. Przy przyspieszaniu tylny silnik współpracuje z jednostką benzynową, która służy już do normalnej jazdy. W przypadku potrzeby przyspiesza podczas jazdy pod górę dodatkowo włączy się przedni silnik elektryczny, który jest wykorzystywany jako generator.