Pod maską Audi metroproject quattro znajdziemy silnik 1,4 TFSI o mocy 110 kW (150 KM) przy 5500 obr./min i momencie obrotowym 240 Nm w zakresie 1600-4000 obr./min, którego siła napędowa przenoszona jest na przednie koła za pośrednictwem skrzyni biegów S-tronic z trybem sekwencyjnym. Na tylnej osi założono silnik elektryczny o mocy 30 kW (41 KM), który może podczas przyśpieszania dodawać kolejne 200 Nm momentu obrotowego. Podczas ruszania i wspólnej pracy silnika elektrycznego i benzynowego, samochód z napędem na przednie koła zmienia się w quattro.
Silnik elektryczny może sam napędzać auto, a pojemność akumulatorów litowo-jonowych umożliwia uzyskać zasięg 100 km. Akumulatory można doładowywać przez zwykłe gniazdko.
Wyposażenie w automatyczną funkcję start/stop, regeneracja energii i tryb napędu wyłącznie na prąd obniżają zużycie paliwa i emisje spalin o 15% w porównaniu do podobnego auta z napędem wyłącznie spalinowym. Audi metroproject quattro osiąga 100 km/h ze startu zatrzymanego w 7,8 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 201 km/h. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 4,9 l na 100 km, co oznacza średnie emisje CO2 na poziomie 112 g/km.
Karoserię o długości 3,91 m, szerokości 1,75 m i wysokości 1,4 m zamontowano na platformie z rozstawem osi 2,46 m. Ciekawym elementem stylistycznym jest oświetlony silnik elektryczny pod szklaną pokrywą, podobnie jak silnik w Audi R8.
Wewnątrz znajdziemy cztery osobne fotele, a według komunikatu prasowego samochód dysponuje dostateczną ilością miejsca dla podróżnych. Przestrzeń bagażowa z tyłu auta ma pojemność 240 litrów.
Konsola centralna współpracuje z przenośnym urządzeniem Audi mobile device. Chodzi o urządzenie łączące w sobie system autoryzujący dostęp do samochodu, telefon komórkowy, nawigację oraz odtwarzacz audio-video. Można go także wykorzystać jako jednostkę sterującą wieloma systemami auta. Przenośne urządzenie oferuje całą masę funkcji i taką samą nawigację jak system MMI, integrując zarazem wiele urządzeń komunikacyjnych, które dotychczas występowały jako osobne systemy.
Koncepcyjne Audi metroproject quattro wyposażono w taki sam system Audi drive select, jaki opcjonalnie dostępny jest w nowej generacji Audi A4. System pozwala kierowcy, aby wcześniej ustawił konfigurację napędu, charakterystykę zmiany biegów i zawieszenia.
Podstawowym ustawieniem jest tryb „efektywny”, który automatycznie ustawi się po włączeniu silnika. Takie ustawienie nadaje się do zrelaksowanej jazdy, a zarazem dysponuje potencjałem obniżającym zużycie paliwa i emisje. W tym trybie nie jest wykorzystywany silnik elektryczny jako źródło zwiększenia momentu obrotowego, ale jako samodzielne źródło napędu, które przyczynia się do oszczędzania paliwa.
Tryb „dynamiczny” przeznaczono do uzyskania dynamicznych, ale zarazem komfortowych wrażeń z jazdy. W tym trybie elektronika auta wykorzystuje siłę napędową silnika elektrycznego przede wszystkim do poprawienia dynamiki auta.
Zawieszenie Audi metroproject quattro wyposażono w przednie zawieszenie typu McPherson i tylną oś 4-wahaczową. Amortyzatory wykorzystują technologię Audi magnetic ride, która znalazła już zastosowanie w modelach Audi R8 i Audi TT. Na osiemnastocalowych kołach zamontowano opony w rozmiarze 225/35 R 18.