IS-F... trzy litery. Trzy ważne litery. Oznaczają bowiem przełom w produkcji japońskiego producenta premiowych samochodów. Topowa wersja sedanu klasy średniej Lexusa IS trafi na japoński rynek już 25 grudnia. Naszemu serwisowi udało się uzyskać oficjalne dane i ceny japońskiej specyfikacji.
Ośmiocylindrowy Lexus IS-F to samochód przeznaczony dla sportowo ustosunkowanych nabywców. Nietrudno się domyślić, kiedy pod maską ukrywa się 311 kW (423 KM) przy 6000 obr./min i 505 Nm przy 5200 obr./min. Stopień sprężania wynosi 11,8:1, średnica x skok cylindra 94,0 x 89,5 (mm), a całkowita pojemność jednostki to 4968 cm3. Przeniesieniem napędu na tylne koła zajmuje się 8-stopniowa bezsprzęgłowa skrzynia biegów Sport Direct Shift. Podziałka prędkościomierza kończy się liczbą 300 km/h.
W odróżnieniu od podstawowego modelu wersja IS-F wyróżnia się wieloma zmianami. Oprócz silnika, skrzyni biegów i kompletnie przebudowanego zawieszenia czy nowych kół ze stopów lekkich zmodyfikowano także wnętrze, które zapewnia teraz autu wyjątkową pozycję pomiędzy rodzeństwem. Zmiany karoserii i wnętrza nawiązują oczywiście do linii stylistycznej firmy Lexus nazwanej L-Finesse.
Samochód według japońskiej metodyki osiąga zużycie paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 8,2 l/100 km, a do atmosfery wypuszcza przy tym 283 g CO2 na km. Przy jego opracowywaniu kładziono wyjątkowy nacisk na ekologię, co oznacza, że większa część elementów powstała w ekologicznym niskoemisyjnym procesie produkcyjnym i można je poddać późniejszemu recyklingowi.
Produkcja modelu IS-F przebiegać będzie w rodzimej fabryce Tahara, a Lexus planuje, że w Japonii znajdzie swoich nabywców aż 40 egzemplarzy IS-F miesięcznie. Cena podstawowa wynosi 7 660 000 JPY, czyli w przeliczeniu ok. 175 tys. zł (cena włącznie z japońską akcyzą, ale bez podatku ekologicznego).