Na początku dobra wiadomość dla tych, których nowy model oczarował. GT-R naprawdę będzie tak mocne, a biorąc pod uwagę oferowaną jednostkę także relatywnie tanie. Dwiema turbosprężarkami doładowany 6-cylindrowy silnik VR38DETT o pojemności 3,8 l miałby według dostępnych informacji dysponować mocą 350 kW (476 KM) przy 6400 obr./min i momentem obrotowym 588 Nm dostępnym w zakresie 3200-5200 obr./min. O przeniesienie napędu do kół dba 6-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów GR6 z trybem sekwencyjnym i manetkami pod kierownicą, którą zamontowano przy tylnym mechanizmie różnicowym (system transaxle).
Nissan twierdzi, że GT-R przyśpiesza od 0 do 60 mph (96 km/h) w 3,5 s, a ćwierć mili (402 m) pokonuje w czasie 11,7 s. W osiągnięciu prędkości maksymalnej 307 km/h pomaga bardzo niski współczynnik oporu powietrza cx 0,27. GT-R otrzymał jednak opony typu run-flat, które negatywnie wpływają na kulturę jazdy. Nissan twierdzi jednak, że w sprzedaży GT-R pojawi się z przygotowanymi specjalnie dla tego modelu oponami na 20-calowych obręczach (255/40 i 285/35), tak więc klienci nie muszą się obawiać radykalnego obniżenia komfortu.
...a teraz czas na kilka liczb. Rozmiary (dł. x szer. x wys.) 4655 x 1895 x 1370 mm, rozstaw osi 2780 mm, masa pojazdu przygotowanego do jazdy 1740 kg (stosunek masa/moc 3,625 kg/KM), promień zawracania 5,7 m, zużycie paliwa w cyklu mieszanym według japońskich przepisów 10-15 wynosi 12,2 l/100 km.
W wyposażeniu standardowym znajdziemy elitarny zestaw audio BOSE, nawigację CARWINGS z twardym dyskiem o pojemności 30 GB, bluetooth czy system umożliwiający indywidualnie wyregulować program zmiany biegów, sztywność zawieszenia i stabilizację VDC-R. Nie brakuje możliwości dokupienia bocznych i kurtynowych poduszek powietrznych SRS.
Dla przyszłych właścicieli auta powstała sieć ośrodków „Nissan High Performance Centers”, gdzie GT-R otrzyma najlepszą opiekę od specjalnie wyszkolonych mechaników dysponujących potrzebnymi narzędziami. Nissan do każdego GT-R oferuje kompletną opiekę przez okres pierwszych trzech lat. Pierwszy przegląd, podczas którego dokładnie kontrolowany będzie silnik, skrzynia biegów i geometria kół przygotowano po przejechaniu tysiąca kilometrów, procedurę trzeba przez następne trzy lata powtarzać po 12 miesiącach użytkowania auta.
Nissan planuje produkować i sprzedawać co najmniej 200 egzemplarzy GT-R miesięcznie. Do japońskich salonów sprzedaży auto trafi już 6 grudnia.