Podwójniedoładowany motor generuje 185 KM mocy maksymalnej (136 kW) oraz 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego (kompresor działa od 1500 do 2400 obr./min., od 3500 obr. załącza sie turbina). Standardowo napęd na przednią oś przekazuje dwusprzęgłowa skrzynia S tronic o siedmiu przełożeniach. Sprint auta do “setki” trwa 6,9 s, a prędkośćmaksymalna wynosi blisko 230 km/h. Pomimo takich osiągów auto ma cechować się niskim zużyciem paliwa. Producent obiecuje średnie spalanie A1 z nowym sercem na poziomie niecałych 6 l/100 km.

Poza szybka przekładnią, samochód jest seryjnie wyposażony w pakiet wyposażenia Ambition, 17-calowe felgi aluminiowe, pakiet zewnętrzny S line, ręczną klimatyzację, czarną podsufitkę oraz pakiet oświetlenia zewnętrznego w technologii LED.

Audi A1 1.4 TFSI ma wejść do sprzedaży pod koniec bieżącego roku. Ceny w Niemczech zaczynają się od 24 250 euro.

Krzysztof Słomski