Trzy silniki benzynowe i trzy wysokoprężne do wyboru, zestrojone z manualnymi lub automatycznymi skrzyniami biegów spełnią oczekiwania i upodobania każdego kierowcy, dodając jeszcze ponadprzeciętną przestrzeń pasażerską oraz duży, łatwo dostępny bagażnik. Stylistyka i30 jest rozwinięciem falujących kształtów modelu koncepcyjnego. Hyundai Motor Poland planuje wprowadzić i30 na nasz rynek jesienią 2007.Początkowo będzie ndostępny jako pięciodrzwiowy hatchback, a następnie jako kombi, i30 otwiera nowy rozdział w historii firmy Hyundai w Europie, jako pierwszy model segmentu C stworzony przez Hyundaia z myślą o europejskich klientach. Wraz z i30 Hyundai wprowadzi nową, alfa-numeryczną nomenklaturę modelową. W przeszłości Hyundai nadawał nazwy odzwierciedlające cechy właściwe danego modelu lub kojarzące się z nim. Dzisiaj obiera nowy, bardziej ogólny kierunek nazewnictwa, który jasno będzie kładł nacisk na technologiczną orientację działań firmy, a także wartości marki Hyundai wyrażonych w obietnicy "Jakość, pewność i inspiracja". Trzecim tematem konferencji Hyundaia będzie prototyp HED-4. Dzięki współpracy z GE Plastics styliści uzyskali większą swobodę ekspresji, co zaowocowało stworzeniem trójwymiarowych kształtów, niemożliwych do osiągnięcia przy zastosowaniu tradycyjnych metod produkcji i materiałów jak metal i szkło. Obecne technologie kompozytowe są zwykle uważane za zbyt drogie i zbyt trudne w zastosowaniach innych niż przemysł lotniczy czy sporty motorowe. CUV wykonany przez Hyundaia to fizyczny dowód na to, że tak być nie musi.Wykonanie przedniej szyby z materiału GE Lexan™ i szerokie zastosowanie szklenia poliwęglanem doprowadziło do zmniejszenia ciężaru nawet o połowę w porównaniu do szkła, wysoka plastyczność materiału pozwala na dowolne kształtowanie dotychczas płaskich powierzchni. Szklenie odbywa się przy użyciu technologii Exatec™, która polega na powlekaniu cienką ochronną warstwą materiału Lexan™, dzięki czemu szyba jest bardziej odporna na zadrapania i wpływ czynników atmosferycznych. Części boczne prototypu HED-4 również wykonano z użyciem giętkiej powłoki Lexan. Zastosowanie takich zaawansowanych rozwiązań zwiększa odporność na uderzenia z boku, co wpływa na poprawę bezpieczeństwa pasażerów i pieszych. Ochrona przechodniów jest szczególnie ważna dla Hyundaia ze względu na duży udziałów SUV-ów w sprzedaży firmy w Europie.
Trzy premiery Hyundaia
Modelem i30 Hyundai wkracza do konkurencyjnego w Europie segmentu C. Rozwinięta dynamika i ciekawy design połączony z bogatym wyposażeniem z zakresu komfortu i bezpieczeństwa to główne wyróżniki nowego modelu.