Volkswagen za pomocą modelu Amarok Canyon chciał pokazać wszechstronne możliwości wykorzystania pickupa. Auto przygotowane do sportów ekstremalnych podkreśla pierwotne geny Amaroka – wyjaśnił dr Wolfgang Schreiber, rzecznik Zarządu i Szef Działu Rozwoju Marki Volkswagen Samochody Używane.Koncepcyjny pojazd jest wyższy i szerszy od seryjnego. Nadwozie otrzymało lakier w kolorze pomarańczowo-czerwonym – Baladi Orange. Dzięki „body lift kit” Amarok jest wyższy o 40 mm, a specjale opony łącznie ze zmodyfikowanym zawieszeniem zwiększyły wysokość auta o 85 mm. O rasowy wygląd dbają cztery reflektory na pałąku zamocowane do dachu, przyciemniane tylne światła oraz kontrastowa osłona podwozia. Wchodzenie do Amaroka ułatwiają elektrycznie wysuwane stopnie. Po ruszeniu składają się ,co pozwoliło zachować przydatność VW do jazdy terenowej.Założenie szerokich opon AT o wymiarach 275/65 R18 wymusiło poszerzenie nadkoli o 35 milimetrów z każdej strony.Miejsce na dwa kajaki zostało stworzone na skrzyni ładunkowej, zlokalizowano tam też specjalne uchwyty na osprzęt.Kabinę pasażerską utrzymano w tonacji dwukolorowej. Na desce rozdzielczej zamontowano wskaźniki informujące o: wychyleniu nadwozia na boki oraz odchyleniu od poziomu.Amaroka Canyon napędza silnik 2.0 TDI Biturbo o mocy 180 KM, dysponuje on maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 400 Nm między 1500 – 2250 obr./min. Siła na koła jest przenoszona za pomocą napędu 4Motion z przekładnią redukcyjną i blokadą mechanizmu różnicowego tylnej osi.
Volkswagen Amarok dla kajakarzy
By pokazać różnorodność modelu Amarok Volkswagen zaprezentował koncept przygotowany z myślą o miłośnikach ekstremalnego sportu – freestyle'u kajakowego