Volkswagen Polo BlueGT to pierwszy kompaktowy VW z funkcją odłączania cylindrów – ACT. Polo napędzane jest przez silnik 1.4 TSI o mocy 140 KM, który według zapewnień producenta zużywa średnio tylko 4,7 litra paliwa na 100 km. Opcjonalnie dostępna będzie do niego przekładnią DSG, dzięki niej zużycie paliwa spadnie o 0,2 litra na 100 km. Przechodząc do konkretów sprint od 0 do 100 km/h trwa 7,9 sekundy, a prędkość maksymalna auta to 210 km/h.Dobre osiągi i niskie zużycie paliwa udało się połączyć dzięki wprowadzeniu systemu ACT, redukcji pojemności skokowej, bezpośredniemu wtryskowi paliwa, turbodoładowaniu oraz systemowi „Start-Stop”.Wizualnie VW Polo BlueGT wyróżniają 17-calowe felgi z metali lekkich, emblematy GT oraz nowa końcówka rury wydechowej. Ponadto odnajdziemy w nim wiele detali zapożyczonych od Polo GTI i BlueMotion. Nadwozie jest niższe o 15 mm od wersji seryjnej, a podłoga osłonięta specjalnymi panelami poprawiającymi aerodynamikę.Aktualnie Volkswagena Polo BlueGT zobaczycie na salonie samochodowym w Genewie, a u europejskich dilerów, będzie dostępny od lipca.
Volkswagen Polo BlueGT: oszczędny sportowiec
Czy połączenie cech sportowych i ekonomii jest możliwe? Raczej nie, może VW Polo BlueGT przełamie stereotyp o „sportowych” autach. Ten mały Volkswagen rozwija prędkość 210 km/h i zużywa 4,7 litra paliwa na 100 km