Według producenta najliczniejszą grupą odbiorców będą: sektor użytkowników flotowych, firmy taksówkowe, władze państwowe oraz gminy. Bezpieczniejsze rezultaty dzięki ogniwom paliwowym Przed uruchomieniem samochodu kierowca musi dmuchnąć w bezprzewodowy, ręczny aparat. Jest on wielkości małego pilota, jest przechowywany i ładowany w schowku za konsolą środkową. Powietrze wydychane przez kierowcę jest analizowane w aparacie, który następnie przekazuje rezultaty drogą radiową do elektronicznego układu sterowania samochodu. Jeśli poziom alkoholu we krwi kierowcy przekroczy 0,2 mg/l, nie będzie można uruchomić silnika. Dzięki nowoczesnym czujnikom nie ma możliwości użycia zewnętrznych źródeł powietrza, np. pompy, aby oszukać system. Rezultaty testu są wyświetlane za pomocą trzech diod znajdujących się na urządzeniu ręcznym. Zielona: 0,0 - 0,1 mg/l alkoholu, silnik może być uruchomiony Żółta: 0,1 - 0,2 mg /l alkoholu, silnik może zostać uruchomiony, ale kierowca nie powinien prowadzić Czerwona: ponad 0,2 mg /l alkoholu, silnik nie zostanie uruchomiony Wygoda użytkowania Wyświetlacz informacyjny samochodu pokazuje komunikaty pomagające kierowcy w użytkowaniu systemu, np. Informację, że kierowca powinien dłużej dmuchać w urządzenie. Rezultaty testu alkomatem są przechowywane przez 30 minut po wyłączeniu silnika, zatem kierowca nie musi powtarzać całej procedury od nowa za każdym razem, kiedy zatrzymuje na chwilę samochód. Limit 0,2 mg/l jest zgodny ze szwedzkim ustawodawstwem. Na rynkach, na których obowiązują inne limity, ustawienie to może zostać zmienione w dowolnym autoryzowanym serwisie Volvo. źródło: Volvo
Volvo pomoże kierowcom
Alcoguard będzie dostępny opcjonalnie w modelach S80, V70 oraz XC70 od 2008 r. Szwecja jest dzisiaj największym rynkiem dla urządzeń typu alcolock, ale firma Volvo Cars wprowadzi system również w pozostałych krajach Europy oraz w Stanach Zjednoczonych.