Już na pierwszy rzut oka widać radykalne zmiany. Jak pamiętamy Astra Twin Top miała składany metalowy dach, a nowa generacja kabrioletu powróci do brezentowego soft-topu.

Pierwsze szkice potwierdzają, że nowa Astra będzie miała nadal cztery siedzenia. Przednia część będzie podobna do niedawno odtajnionej Astry GTC.

Konstruktorzy zdecydowali się ponownie na brezentowy dach. Mechanizm składanego metalowego dachu jest znacznie cięższy i przy tym zabiera miejsce w bagażniku. Natomiast dach brezentowy jest tańszy w produkcji, ma mniejsza masę, co wpływa na mniejsze zużycie paliwa i zmniejszenie emisji CO2.

Warto dodać, że brezentowe dachy w starszych kabrioletach były hałaśliwe i nie zatrzymywały ciepła w kabinie. Jednak rozwój stosowanych obecnie materiałów oba te problemy rozwiązał. Na podobne rozwiązanie zdecydowali się już najwięksi konkurenci, czego przykładem jest Volkswagen Golf Cabrio.

Paleta jednostek napędowych nie będzie się znacznie różnić od tych oferowanych z pozostałych wersjach nadwozia Astry. Można oczekiwać, że będą to te same jednostki, które przewidziano do Astry GTC, czyli: 1.4 Turbo o mocy 120 KM i 140 KM, 1.6 Turbo o mocy 180 KM i turbodiesel 2.0 CDTi o mocy 165 KM i maksymalnym momencie obrotowym 380 Nm.

Opel potwierdził, że nowa generacja modelu Astra będzie produkowana od 2013 roku. Samochody te w kilku wersjach nadwozia będą wyjeżdżać z fabryki w Gliwicach.