Cała gama wersji GS wyróżnia się nową stylistyką zarówno nadwozia jak i wnętrza. Podporządkowano ją filozofii designu nazwanej marketingowo L-finesse. Nadwozie ma dynamiczny kształt, ale jednocześnie zachowało elegancki wygląd.Hybrydowy Lexus GS 450h ma benzynowy silnik V6 pracujący w cyklu Atkinsona. Jednostki te charakteryzują się wyższą sprawnością w średnim zakresie obrotów oraz lepszym wykorzystaniem mieszanki paliwowo powietrznej.
W GS 350AWD wykorzystano zmodyfikowany silnik, który dostarcza więcej mocy i jest ekonomiczniejszy. Producent podkreśla wysoką precyzję pracy układu kierowniczego oraz prowadzenia przy zachowaniu poziomu komfortu typowego dla marki Lexus.Polepszenie właściwości jezdnych uzyskano poprzez udoskonalenie nadwozia, nowe zawieszenie, skuteczniejsze hamulce oraz aktywne zawieszenie (AVS) i system Dynamic Rear Steering (DRS). Wszystkie systemy są nadzorowane przez centralną jednostkę koordynująca ich działania VDIM.Lexus wyposażony jest w szereg "wspomagaczy" czuwających nad bezpieczeństwem w tym: asystent utrzymywania zadanego pasa ruchu – LKA, czujnik ostrzegający o pojazdach znajdujących się w martwym polu – BSM, oraz Head-Up Display. GSa 450h napędzją silnik o łącznej mocy 343 KM i momencie obrotowym 345 Nm. Hybryda ta osiąga 100 km/h w ciągu 5,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 250 km/h. Zużycie paliwa zostało obniżone o 18% i wynosi średnio 6,3 litra na 100 km. Dwa wysoko wydajne silniki elektryczne są chłodzone za pomocą wody. Jednostka spalinowa posiada system EHR wykorzystujący ciepło układu wydechowego do ogrzania silnika, by szybko uzyskał właściwą temperaturę pracy. Paliwo dostarczają nowe wtryskiwacze D-4S.Silniki elektryczne w trybie Sport S są zasilane prądem o napięciu 650 V. Energia jest dostarczana zakumulatorów o nowym kształcie, które wraz z przeprowadzonymi modyfikacjami zawieszenia pozwoliły zwiększyć przestrzeń bagażową.GS 350AWD jak wskazuje nazwa posiada silnik V6 o pojemności 3.5 litra. Jednostka dzięki zastosowaniu bezpośredniego wtrysku paliwa i systemu zmiennych faz rozrządu Dual VVT-i, który zmienia czasy otwarcia zaworów wdechowych i wydechowych ma lepsze osiągi. Moc silnika to 317 KM, a moment obrotowy wynosi 378 Nm. Co zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,3 sekundy. Średnie zużycie paliwa zmniejszyło się do 10,2 litra na 100 km.Silnik został sprzężony z sześciobiegową przekładnią automatyczną 6 Super ETC. Krótkie przełożenia i szybka praca skrzyni umożliwiają pełne wykorzystanie mocy. Przy redukcji biegów między-gaz jest dodawany automatycznie.Napęd na cztery koła jest sterowany elektronicznie. Dba on o maksymalną przyczepność każdego z kół, moc między nimi może być rozłożona pomiędzy przodem, a tyłem w proporcjach od 50/50 do 30/70.Do lepszych osiągów dostosowano zawieszenie GSa. Z przodu zastosowano podwójne, aluminiowe wahacze oraz zwiększono wielkość łączników stabilizatorów. Zmieniono także kąt wyprzedzenia amortyzatorów i zastosowano nowe drążki reakcyjne. Tylne wielowahaczowe zawieszenie zostało całkowicie przekonstruowane, dzięki czemu zajmuje mniej miejsca. Wszystkie zmiany przyczyniły się do zmniejszenie wibracji oraz polepszenia komfortu jazdy i prowadzenia samochodu w szybko pokonywanych zakrętach.
Nowy Lexus GS