Kwartet piekielnie mocnych Audi wyróżnia się od standardowych wersji stosownymi modyfikacjami nadwozia. Sportowy duch panuje także we wnętrzu, ale skupmy się na konkretach. We wszystkich modelach zastosowano ten sam silnik – 4.0 TFSI, który zastąpił wolnossący silnik V10 o pojemności 5,2 l.
W Audi S6 i S6 Avant oraz S7 Sportback motor ten występuje w wersji 309 kW (420 KM). Ta ośmiocylindrowa jednostka z podwójnym doładowaniem rozwija maksymalny moment obrotowy 550 Nm od 1 400 do 5 300 obr./min i przyspiesza S6 od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy. W przypadku S6 Avanti S7 sprint trwa 4,9 sekundy. Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna wynosi 250 km/h, a jej osiągnięcie nie sprawia obu modelom najmniejszej trudności.
Znajdujące się na szczycie gamy Audi S8 posiada natomiast ten sam silnik, ale w odmianie 520-konnej (382 kW), który rozwija 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie 1 700 do 5 500 obr./min. Osiągi są równie imponujące: na przyspieszenie do 100 km/h ta duża limuzyna potrzebuje zaledwie 4,2 sekundy.
Napęd na obie osie (quattro) przekazuje 7-stopniowa przekładnia S tronic, która w zmienia przełożenia w mgnieniu oka. Stały napęd na wszystkie koła quattro wykorzystuje samoblokujący centralny mechanizm różnicowy z selektywnym sterowaniem momentem poszczególnych kół. Na życzenie system ten może być uzupełniony sportowym mechanizmem różnicowym, rozdzielającym w sposób aktywny siły napędowe między tylne koła.
Konsekwentnie stosowana przez markę z czterema pierścieniami strategia downsizingu pozwoliła na redukcję zużycia paliwa wszystkich modeli przy znacznie bardziej sportowych osiągach, ale czy osoby decydujące się na wyczynowe modele to obchodzi? Nskie spalanie osiągnięto dzięki wielu technologiom, w tym systemowi rekuperacji i Start-Stop oraz nowemu systemowi zarządzania pracą cylindrów „cylinder on demand”, dołączającym cztery cylindry.
Samochody seryjnie wyposażono w adaptive air suspension sport. Sztywno dostrojone zawieszenie pneumatyczne ze zmiennym tłumieniem drgań obniża nadwozie o dziesięć milimetrów. Zapewnia ono niezwykle precyzyjne prowadzenie bez konieczności rezygnacji z komfortu. Mocne hamulce tarczowe ze wszystkimi tarczami wentylowanymi mają matowe, czarne zaciski z logo modelu. Na życzenie Audi montuje tarcze hamulcowe z ceramiki wzmacnianej włóknem węglowym.
Do wyposażenia seryjnego nowych modelach „S” należy także system dynamiki jazdy Audi drive select. Zmienia on między innymi charakterystykę pedału gazu, punkty zmiany przełożenia przekładni S tronic, charakterystykę wspomagania elektromechanicznego układu kierowniczego orazadaptive air suspension. Kierowca może wybrać jeden z pięciu trybów pracy. Opcjonalny sportowy mechanizm różnicowy i przekładnia kierownicza zmieniająca przełożenie dynamicznie w zależności od prędkości, mogą być również włączone do tego systemu.
Audi S6, S6 Avant, S7 Sportback i S8 trafią do salonów wiosną 2012 roku.