Jaguar obchodzi w tym roku jubileusz. W 1961 roku, czyli dokładnie 50 lat temu w Genewie zadebiutował legendarny model E-Type. Brytyjczycy postanowili uczcić ową rocznicę wprowadzając do swojej oferty najmocniejszy seryjny samochód w historii firmy. Wybór padł oczywiście na dwudrzwiowe coupé – model XKR.
Na pierwszy ogień poszła 5-litrowa jednostka V8 z kompresorem. XKR-S osiąga 550 KM, 680 Nm momentu obrotowego katapultuje najmocniejszego Jaguara do „setki” w czasie 4,4 s. Prędkość maksymalna to aż 300 km/h. Seryjny XKR rozpędza się do 250 km/h (ograniczone elektronicznie), z opcjonalnym pakietem „Speed Pack” osiąga 280 km/h. XKR-S jest więc kolejnym pojazdem, który dołączył do elitarnego grona samochodów przekraczających barierę 300 km/h.
O odpowiednie wrażenia akustyczne dba zmieniony układ wydechowy. Inżynierowie z Coventry na nowo zaprogramowali również adaptacyjne amortyzatory. Dzięki ingerencjom w układ jezdny Jaguar XKR-S ma się lepiej prowadzić, zwłaszcza w obszarze granicznym. Odpowiednią siłę dociskową wytwarza subtelny spoiler na tylnej klapie. Ile kosztuje najmocniejszy Jaguar wszechczasów? Na ceny modelu XKR-S musimy jeszcze poczekać.