Praktyczny bagażnik rowerowy dostępny jest dla nowego Opla Merivy, a także pięciodrzwiowej Astry i Astry Sports Tourer, trzy- i pięciodrzwiowej Corsy, Antary, Mokki i Zafiry Tourer. Nawet ADAM, stylowy mistrz indywidualizacji, może przewieźć do dwóch rowerów, co doskonale wpisuje się w jego charakter niekonwencjonalnego lifestyle’owego mini.
Meriva była pierwszym na świecie samochodem wyróżnionym za ogólną koncepcję ergonomii pojazdu przez ekspertów „Aktion Gesunder Rücken e.V” (Akcja na rzecz zdrowych pleców) w 2010 r. Istotnym elementem tej koncepcji jest bagażnik rowerowy FlexFix. Opel pozostaje jedynym producentem samochodów oferującym ten przyjazny dla użytkownika uchwyt na rowery. System ten montowany jest również w nowej Merivie. Dzięki takiemu rozwiązaniu ergonomiczny i bardzo elastyczny minivan może przewieźć dwa rowery o maksymalnej masie 40 kg. FlexFix jest w pełni zintegrowany z nadwoziem Merivy; można go wysuwać z tylnego zderzaka jak szufladę. Nieużywany bagażnik chowa się niemal całkowicie w tylnym zderzaku Merivy, nie ograniczając pojemności przestrzeni bagażowej. Dzięki umieszczeniu bagażnika FlexFix blisko ziemi, zainstalowanie rowerów jest niezwykle łatwe. Główną zaletą systemu, podkreślaną przez ekspertów AGR, jest brak konieczności uciążliwego montowania bagażnika na dachu samochodu. Użytkownik nie musi nadwerężać pleców, unosząc rower nad głowę, by zamontować go na bagażniku dachowym. Zamontowanie rowerów na uchwycie FlexFix nie wymaga użycia żadnych specjalnych narzędzi ani osprzętu. Bagażnik nie zajmuje miejsca w garażu i nie trzeba go osobno przechowywać — jest zintegrowany z nadwoziem Merivy i zawsze gotowy do użycia.
Dodatkową zaletą bagażnika rowerowego FlexFix jest fakt, że dzięki umiejscowieniu z tyłu pojazdu nie ogranicza prędkości pojazdu do 120 km/h (po załadowaniu) — w odróżnieniu od bagażników dachowych. To stabilne rozwiązanie ma istotne znaczenie dla bezpieczeństwa w przypadku ostrego hamowania lub kolizji. Po uruchomieniu biegu wstecznego włącza się sygnał akustyczny ostrzegający o zwiększonej długości pojazdu. Pilot parkowania uwzględnia fakt, że został wysunięty bagażnik FlexFix, gdy kierowca chce zaparkować i cofa samochód.
FlexFix drugiej generacji
Bagażnik FlexFix drugiej generacji dla Astry Sports Tourer, wszechstronnego kompaktowego kombi, oraz Zafira Tourer, kompaktowego minivana, umożliwia transport do czterech rowerów. W przypadku Opla Mokki – sportowego, eleganckiego SUVa – bagażnik pozwala przewieźć nawet trzy rowery. Po zamontowaniu rowerów tę wersję bagażnika FlexFix można odchylić w taki sposób, aby bez trudu otworzyć tylne drzwi. Pozwala to na uzyskanie dostępu do przedziału bagażowego, nawet jeśli z tyłu samochodu zamontowano (w zależności od modelu) do czterech rowerów.
Udoskonalony bagażnik FlexFix ma większą nośność: pierwszy i drugi rower może ważyć nawet 30 kg. Nawet niewielki ADAM może przewieźć rower o masie do 30 kg, a dodatkowa przystawka pozwala przetransportować drugi rower (o maksymalnej wadze 20 kg) dla pasażera Opla. W przypadku Astry Sports Tourer oraz Zafiry Tourer bagażnik FlexFix drugiej generacji może standardowo przewieźć dwa rowery. Dodatkowo jest dostępny z zestawem rozszerzającym, obejmującym dołączaną przystawkę pozwalającą na transport kolejnych dwóch rowerów o masie do 20 kg każdy. Całkowita nośność to 80 kg (Mokka: 60 kg). Specjalne uchwyty wyłożone gumą gwarantują bezpieczne zamocowanie rowerów.
Z badań wynika, że dodatkowe zużycie paliwa przez samochody z bagażnikiem zamontowanym z tyłu jest o około 20 procent niższe niż w przypadku aut z bagażnikiem dachowym. Zintegrowany bagażnik rowerowy FlexFix pozwala obniżyć koszty paliwa, a zarazem ograniczyć negatywny wpływ na środowisko.
Cena bagażnika rowerowego FlexFix do modelu Adam wynosi 2 400 zł, 3 200 zł dla Corsy, Merivy, Mokki i pięciodrzwiowej Astry oraz 7 000 zł dla Antary. Udoskonalony bagażnik rowerowy FlexFix można nabyć za 3 600 zł w przypadku Astry Sports Tourer i 3 000 zł dla Zafiry Tourer.
W zależności od modelu samochodu dodatkowo można dokupić dołączaną przystawkę umożliwiającą przewóz trzeciego, a nawet czwartego roweru. Wraz ze zintegrowanym bagażnikiem rowerowym FlexFix klienci Opla otrzymują bardziej praktyczne, a zarazem mniej kosztowne rozwiązanie niż kierowcy korzystający z konwencjonalnych bagażników montowanych z tyłu samochodu wymagających również zaczepu jako podstawy.
Zaletą bagażnika rowerowego FlexFix jest fakt, że dzięki umiejscowieniu z tyłu pojazdu nie ogranicza prędkości pojazdu do 120 km/h (po załadowaniu) — w odróżnieniu od bagażników dachowych. To stabilne rozwiązanie ma istotne znaczenie dla bezpieczeństwa w przypadku ostrego hamowania lub kolizji. Po uruchomieniu biegu wstecznego włącza się sygnał akustyczny ostrzegający o zwiększonej długości pojazdu.
Bagażnik FlexFix drugiej generacji dla Astry Sports Tourer, wszechstronnego kompaktowego kombi, umożliwia transport do czterech rowerów. Po zamontowaniu rowerów tę wersję bagażnika FlexFix można odchylić w taki sposób, aby bez trudu otworzyć tylne drzwi. Pozwala to na uzyskanie dostępu do przedziału bagażowego, nawet jeśli z tyłu samochodu zamontowano (w zależności od modelu) do czterech rowerów.