Ukierunkowanie lipskich targów branży motoryzacyjnej AMI i AMITEC (Branżowe Targi Części, Warsztatów i Serwisu) na Europę Środkowo-Wschodnią okazało się opłacalne. Zasięg oddziaływania targów w 2005 roku zwiększył się zarówno w skali krajowej, jak i międzynarodowej. Udział zagranicznych odwiedzających wzrósł w 2005 r. aż trzykrotnie. Większość spośród 14.000 zagranicznych odwiedzających stanowili Czesi i Polacy. Zdecydowało o tym położenie Lipska blisko granicy zarówno z Polską, jak i z Czechami. Kierownik targów Matthias Kober zapowiedział jednocześnie kontynuację ofensywy zagranicznej w Europie Środkowo-Wschodniej z naciskiem na Polskę i Czechy. "W 2006 roku liczymy na ponowny wzrost liczby odwiedzających z tych krajów, i to zarówno tych z branży, jak i prywatnych."

W dniach 1-9 kwietnia 2006 r. w ramach Środkowoeuropejskiego Salonu Samochodowego zaprezentuje się na powierzchni 130.000 m2 blisko 450 wystawców. Organizatorzy targów oczekują ponad 270.000 odwiedzających.

Główne obszary wystawiennicze stanowią: samochody osobowe i tuning, offroad, lekkie pojazdy użytkowe, części zamienne i wyposażenie oraz usługi. Matthias Kober liczy, że aktualne ożywienie na rynku motoryzacyjnym pozytywnie odbije się na wynikach przyszłorocznej edycji AMI: "Na fanów aut czekać będzie w Lipsku ponad 100 światowych, europejskich i niemieckich premier oraz bogaty program imprez towarzyszących." Nowe tereny targowe w Lipsku i ich otoczenie to także prawdziwy raj dla fanów jazd próbnych. Już dzisiaj 25 producentów samochodów osobowych planuje zaprosić wszystkich chętnych do jazd testowych na 120 modelach aut na drogach krajowych i autostradach w okolicach Lipska.

Na swoim posiedzeniu latem 2005 r. międzynarodowa rada programowa targów AMI i AMITEC podjęła decyzję o rozszerzeniu dnia prasowego również o targi AMITEC. Tak więc, już 31 marca 2006 r. dla przedstawicieli prasy udostępnione zostaną wszystkie hale wystawiennicze.