Logo
Z mocnym dieslem - Test Infiniti QX70 S Design

Z mocnym dieslem - Test Infiniti QX70 S Design

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard

Infiniti QX70, czyli topowy SUV Infiniti kosztuje prawie tyle, co podstawowa wersja nieco mocniejszego BMW X5. Warto go rozważać?

Infiniti QX70
Zobacz galerię (8)
Auto Świat
Infiniti QX70

Jeszcze w 2013 roku ten samochód nazywał się Infiniti FX. Wraz ze zmianą nazewnictwa nie zdecydowano się na większe modyfikacje auta (lifting w 2012 r.) i we wnętrzu widać, że konstrukcja ma już kilka lat – ekran jest co prawda dotykowy, ale obudowano go niebywałą wręcz liczbą przycisków i klawiszy.

Wspomniane wcześniej BMW X5 na tym polu radzi sobie znacznie lepiej. Pod maską znalazł się opracowany przez Nissana i Renault silnik wysokoprężny, który jest zdecydowanie najjaśniejszą stroną tego auta. O tym, że mamy do czynienia z dieslem, dowiemy się wyłącznie na zewnątrz pojazdu, gdy silnik pracuje na wolnych obrotach. Poza tym ten motor jest niemal idealny – nie brakuje mu ani mocy, ani momentu.

W mieście Infiniti QX70 spaliło podczas testu zaledwie o pół litra więcej, niż podaje producent! Bardzo dobrym rozwiązaniem okazuje się regulacja podparcia bocznego foteli, zarówno siedziska, jak i oparć – przydaje się zwłaszcza po wybraniu trybu Sport w zawieszeniu i podczas szybszego wchodzenia w zakręty.

Minus za system z kamerą 360 stopni – jakość obrazu jest po prostu kiepska. Ciekawostką w naszym Infiniti jest samonaprawiająca się zewnętrzna powłoka lakiernicza (drobne zarysowania po prostu same znikają) – nie mieliśmy okazji sprawdzić, czy to działa, ale rzeczywiście, żadnych rys na aucie nie zauważyliśmy.

W promocyjnej ofercie wyprzedaży aut z rocznika 2014 można kupić QX70 S Design za 249 900 zł z kompletem kół z oponami zimowymi gratis.

Infiniti QX70 - nasza opinia

Infiniti QX70 nie jest najnowszą konstrukcją, a widać to po jego wnętrzu. Do tego ciekawi nas polityka cenowa – QX70 jest o ok. 3000 zł tańsze od BMW X5 z podobnym silnikiem wysokoprężnym. Mam mieszane uczucia.

Infiniti QX70 - dane techczniczne

Silnik: typ/cylindry/zaworyt.diesel/V6/24
Pojemność skokowa (cm3)2993
Moc maksymalna (KM/obr./min)238/3750
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min)550/1750
Skrzynia biegów/napędaut. 7/4x4
Hamulce (przód/tył)tw/tw
Opony testowanego auta265/45 R 21
Dł./szer./wys. (mm)4865/1925/1680
Masa własna/ładowność (kg)2175/475
Pojemność bagażnika (l)410-1305
Pojemność zbiornika paliwa (l)90

Infiniti QX70 - Osiągi

Przyspieszenie 0-100 km/h8,3 s
Prędkość maksymalna212 km/h
Spalanie w mieście10,8 l/100 km
Spalanie poza miastem7,3 l/100 km
Spalanie średnie8,6 l/100 km
Emisja CO2225 g/km
Teoretyczny zasięg1046 km

Infiniti QX70 - Gwarancja i ceny

Cena podstawowa test. wersji283 215 zł
Gwarancja mechaniczna3 lata lub 100 tys. km
Gwarancja perforacyjna12 lat
Przeglądyco 20 tys. km
Cena testowanego egzemplarza283 215 zł
Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard