Jeszcze w 2013 roku ten samochód nazywał się Infiniti FX. Wraz ze zmianą nazewnictwa nie zdecydowano się na większe modyfikacje auta (lifting w 2012 r.) i we wnętrzu widać, że konstrukcja ma już kilka lat – ekran jest co prawda dotykowy, ale obudowano go niebywałą wręcz liczbą przycisków i klawiszy.
Wspomniane wcześniej BMW X5 na tym polu radzi sobie znacznie lepiej. Pod maską znalazł się opracowany przez Nissana i Renault silnik wysokoprężny, który jest zdecydowanie najjaśniejszą stroną tego auta. O tym, że mamy do czynienia z dieslem, dowiemy się wyłącznie na zewnątrz pojazdu, gdy silnik pracuje na wolnych obrotach. Poza tym ten motor jest niemal idealny – nie brakuje mu ani mocy, ani momentu.
W mieście Infiniti QX70 spaliło podczas testu zaledwie o pół litra więcej, niż podaje producent! Bardzo dobrym rozwiązaniem okazuje się regulacja podparcia bocznego foteli, zarówno siedziska, jak i oparć – przydaje się zwłaszcza po wybraniu trybu Sport w zawieszeniu i podczas szybszego wchodzenia w zakręty.
Minus za system z kamerą 360 stopni – jakość obrazu jest po prostu kiepska. Ciekawostką w naszym Infiniti jest samonaprawiająca się zewnętrzna powłoka lakiernicza (drobne zarysowania po prostu same znikają) – nie mieliśmy okazji sprawdzić, czy to działa, ale rzeczywiście, żadnych rys na aucie nie zauważyliśmy.
W promocyjnej ofercie wyprzedaży aut z rocznika 2014 można kupić QX70 S Design za 249 900 zł z kompletem kół z oponami zimowymi gratis.
Infiniti QX70 - nasza opinia
Infiniti QX70 nie jest najnowszą konstrukcją, a widać to po jego wnętrzu. Do tego ciekawi nas polityka cenowa – QX70 jest o ok. 3000 zł tańsze od BMW X5 z podobnym silnikiem wysokoprężnym. Mam mieszane uczucia.
Infiniti QX70 - dane techczniczne
| Silnik: typ/cylindry/zawory | t.diesel/V6/24 | 
| Pojemność skokowa (cm3) | 2993 | 
| Moc maksymalna (KM/obr./min) | 238/3750 | 
| Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 550/1750 | 
| Skrzynia biegów/napęd | aut. 7/4x4 | 
| Hamulce (przód/tył) | tw/tw | 
| Opony testowanego auta | 265/45 R 21 | 
| Dł./szer./wys. (mm) | 4865/1925/1680 | 
| Masa własna/ładowność (kg) | 2175/475 | 
| Pojemność bagażnika (l) | 410-1305 | 
| Pojemność zbiornika paliwa (l) | 90 | 
Infiniti QX70 - Osiągi
| Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,3 s | 
| Prędkość maksymalna | 212 km/h | 
| Spalanie w mieście | 10,8 l/100 km | 
| Spalanie poza miastem | 7,3 l/100 km | 
| Spalanie średnie | 8,6 l/100 km | 
| Emisja CO2 | 225 g/km | 
| Teoretyczny zasięg | 1046 km | 
Infiniti QX70 - Gwarancja i ceny
| Cena podstawowa test. wersji | 283 215 zł | 
| Gwarancja mechaniczna | 3 lata lub 100 tys. km | 
| Gwarancja perforacyjna | 12 lat | 
| Przeglądy | co 20 tys. km | 
| Cena testowanego egzemplarza | 283 215 zł | 
Galeria zdjęć
Topowy SUV Infiniti kosztuje prawie tyle, co podstawowa wersja nieco mocniejszego BMW X5. Warto go rozważać?
Fioletowa nić na obitych skórą elementach to wyróżnik wersji S Design
Z przodu siedzi się bardzo wygodnie.
Z tyłu – mało miejsca nad głową.
Aktywne zawieszenie to w QX70 standard
Pod maską znalazł się opracowany przez Nissana i Renault silnik wysokoprężny, który jest zdecydowanie najjaśniejszą stroną tego auta. O tym, że mamy do czynienia z dieslem, dowiemy się wyłącznie na zewnątrz pojazdu, gdy silnik pracuje na wolnych obrotach.
Pojemność bagażnika Infiniti QX70 wynodi od 410 do 1305 l
SUV Infiniti nie jest najnowszą konstrukcją, a widać to po jego wnętrzu. Do tego ciekawi nas polityka cenowa – QX70 jest o ok. 3000 zł tańsze od BMW X5 z podobnym silnikiem wysokoprężnym. Mam mieszane uczucia.