Najostrzejszą wersją w gamie Audi TT będzie odmiana RS. Na razie nie wiemy, jaki silnik znajdziemy pod maską. Najprawdopodobniej będzie to nowy 5-cylindrowy silnik o pojemności 2,5 l, którym po ponad dziesięciu latach firma powraca do używanego wcześniej układu cylindrów. Tym razem silnik wzmocniony zostanie dwiema sekwencyjnie ułożonymi turbosprężarkami, co ma pozytywnie wpłynąć na przebieg krzywej momentu obrotowego. Maksymalna moc sięgnie poziomu 250-260 kW (340-354 KM). Niektóre źródła w związku z Audi TT RS mówią o silniku 4,2 V8 z modelu RS4.
W każdym bądź razie Audi wykorzysta najnowocześniejszą technikę, jaką ma do dyspozycji, tak więc pewne jest wykorzystanie napędu na cztery koła czy zamontowanie 6-biegowej manualnej skrzyni biegów bądź zautomatyzowanej przekładni DSG z dwoma sprzęgłami. Oczekuje się także zamontowanie silnika 3,6 V6, który miałby zastąpić jednostkę 3,2 V6 w dotychczas najmocniejszej wersji.
Topowy model RS wyróżnia się zestawem poprawiającym aerodynamikę nadwozia, który zmienił wygląd przedniego i tylnego zderzaka oraz boków. Większe wloty z przodu zapewnią lepszy dopływ powietrza do silnika, z tyłu celują w przeciwników dwie masywne końcówki wydechu. Duże koła doskonale wypełniły przestrzeń w nadkolach.
Źródło: Lehmann Photo Syndication