Aktualne 10-cylindrowe Audi S6 z silnikiem o pojemności 5,2 l i mocy maksymalnej 320 kW (435 KM) przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 s i rozpędza się do prędkości 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Maksymalny moment obrotowy 540 Nm dostępny jest w zakresie 3000 aż 4000 obr./min, przy czym w zakresie 2500 – 5500 obr./min moment obrotowy przekracza granicę 500 Nm. Najwidoczniej jednak Audi uważa, że to za mało i przygotowuje jeszcze ostrzejszy model.
Podczas gdy z tyłu Audi S6 możemy zauważyć cztery okrągłe końcówki wydechu, RS6 pokazane na zdjęciach otrzymało dwie owalne końcówki i większe wloty powietrza na przedzie. Wcześniejsze prototypy otrzymały karoserie z wersji S6, najnowsze zdjęcia pokazują karoserię z poszerzonymi nadkolami. Po raz pierwszy możemy oglądać zarówno limuzynę, jak i kombi RS6.
W topowym modelu pojawi się doładowany 10-cylindrowy silnik, tak więc Audi RS6 zaoferuje moc w zakresie 380 aż 450 kW (520 – 612 KM). Ogranicznik prędkości nie powinien być ustawiony na tradycyjnym poziomie 250 km/h.
Nowe Audi RS6 zadebiutuje najprawdopodobniej podczas salonu samochodowego w Frankfurcie.
Kolejnym ciekawym modelem, który dołączy do RS6 i RS6 Avant będzie Q7 z wysokoprężnym silnikiem V12 TDI. Prototyp samochodu został sfotografowany przez naszego szpiega w północnej Szwecji. Przedni zderzak z ogromnymi wlotami powietrza i duże tarcze hamulcowe z zaciskami przypominają studium Audi Q7 V12 TDI.
Pozostaje jednak zasadnicze pytanie, jak na supermocne Audi Q7 zareaguje Porsche AG, które jest posiadaczem dużego pakietu akcji Volkswagen Group. Dwanaście cylindrów to w rzeczy samej więcej od doładowanych ośmiu w Porsche Cayenne, a możliwe, że Audi będzie również szybsze.
Źródło: Lehmann Photo Syndication