Nowa jednostka jest najmniejszym i zarazem najsłabszym motorem w gamie flagowego Citroena. Do tej pory nabywcy mogli wybierać tylko spośród dwóch sześciocylindrowych silników - diesla 2,7 Hdi o mocy 208 KM oraz benzynowego 3,0i o mocy 215 KM.

Zaprojektowany w ramach współpracy grupy PSA Peugeot Citroen oraz koncernu Ford silnik produkowany jest w zakładach Tremery we Francji. Oferuje on szereg innowacji - podwójny, równoległy, sekwencyjnie sterowany system turbo, który po raz pierwszy został zastosowany w 4-cylindrowym silniku wysokoprężnym, i nowe układy spalania i wtrysku, które mają zapewnić odpowiednie właściwości w szczególności przy niskiej prędkości obrotowej. Jednostka 2,2 HDi jest przyjazna dla środowiska (norma Euro IV + FAP) i gwarantuje oszczędne zużycie paliwa.

Silnik osiąga maksymalny moment 370 Nm już przy prędkości obrotowej 1.500 obr/min, który utrzymuje się aż do osiągnięcia prędkości 2.700 obr/min, czyli w najczęściej wykorzystywanym zakresie prędkości.

Podwójny, równoległy, sekwencyjny system turbo wykorzystuje dwie, identyczne pod

względem rozmiarów turbosprężarki o stałej geometrii. Przy niskiej prędkosci obrotowej do 2.700 obr/min działa tylko jedna turbosprężarka. Dzięki zmniejszonej bezwładności zapewnia idealną zdolność reakcji silnika.

Przy większej prędkości obrotowej zostaje dodatkowo uruchomiona druga turbosprężarka, aby zapewnić niezbędny przepływ powietrza w całym zakresie wysokich prędkości obrotowych. Faza przejściowa, w czasie której druga turbosprężarka zaczyna się obracać, ale nie jest jeszcze połączona do wlotu silnika, pozwala na łagodniejsze przejście do innego trybu pracy.

Nowy silnik wyposażony seryjnie w filtr cząstek stałych (FAP) wykazuje zużycie paliwa na poziomie 6,6 l/100 km w cyklu mieszanym oraz poziom emisji CO2 wynoszący 175 g/km.

Ceny Citroena C6 z nową jednostką silnikową rozpoczynają się od 180 tys. zł, jest to zarazem najniższa cena za tą limuzynę. Bogatsze nieco wersje Lignage oraz Exclusive kosztują odpowiednio 194 i 226 tys. zł.