Shell Eco-marathon jest przedsięwzięciem skierowanym do studentów zajmujących się inżynierią pojazdową. W dniach 7-9 maja zawodnicy wezmą udział w rywalizacji, której celem jest osiągnięcie jak najmniejszego zużycia paliwa. Wszyscy zadają sobie pytanie, czy znajdzie się zespół, który pobije rekord 3836 km przejechanych na litrze paliwa, jaki został osiągnięty w 2005 roku...

W bieżącym roku odbędzie się XXV edycja zawodów, których historia sięga 1985 roku. Z roku na rok Shell Eco-marathon zyskuje coraz większą popularność. Tegoroczna edycja wyścigu odbędzie się na torze EuroSpeedway Lausitz w Niemczech. Kompleks EuroSpeedway Lausitz powstał w 2000 roku i uchodzi za jeden z najnowocześniejszych obiektów sportowych.

W wyścigu weźmie udział największa jak dotąd liczba reprezentantów różnych narodowości. Shell Eco-marathon Europe będzie gościł uczestników z 25 państw europejskich, jak również zawodników z północnej Afryki oraz Azji. Wśród krajów biorących udział w zawodach po raz pierwszy znajdą się: Austria, Luksemburg, Malezja, Maroko, Pakistan, Tajlandia i Ukraina. Obecność przedstawicieli 12 krajów azjatyckich to dowód na rosnącą popularność zawodów. Z tego powodu w 2010 roku jest planowane uruchomienie azjatyckiej edycji Shell Eco-marathon.

Komentując rosnące zainteresowanie imprezą dyrektor koncernu Royal Dutch Shell Jeroen van der Veer stwierdził - Shell ma tradycję zachęcania przyszłych inżynierów do tego, aby rozwijali nowe technologie, które jeszcze bardziej zwiększają wydajność zużywanej energii. XXV edycja Shell Eco-marathon jest dowodem naszego zaangażowania w promowanie wydajności energetycznej. Fakt, że tak wiele państw weźmie udział w tym wydarzeniu pokazuje, jak wielkim zainteresowaniem cieszą się technologie gwarantujące obniżenie zapotrzebowania na paliwo. To doskonała zabawa i nasza przyszłość!

Zespoły mogą zgłaszać pojazdy napędzane paliwami konwencjonalnymi i niekonwencjonalnymi w klasach "Prototyp" oraz "UrbanConcept". Samochody startujące w kategorii "Prototyp" zazwyczaj mają futurystyczny wygląd, podczas gdy pojazdy typu "UrbanConcept" są zbliżone do samochodów jeżdżących po naszych drogach. Kategoria "UrbanConcept" została wprowadzona pięć lat temu i zyskuje coraz większą popularność. W 2009 roku 28 proc. pojazdów wystartuje w ramach kategorii "UrbanConcept", co w porównaniu do roku 2008 stanowi wzrost o 20 proc.