Wybierz samochód

Audi Q5

Audi Q5

Audi Q5 to kompaktowe auto sportowo-użytkowe produkowane przez Audi. Niemcy po sukcesie większej siostry – Q7 zdecydowali się pójść za ciosem i stworzyć mniejszego SUV-a.

Q5 została zbudowana na platformie MLB, którą wykorzystano m.in. w A4 B8, A5 oraz jakiś czas później – w Macanie produkcji Porsche. Auto do produkcji weszło w 2008 roku.

Nadwozie było podobne do większego modelu – podniesione zawieszenie i masywne, okrągłe kształty sprawiały wrażenie, że auto powinno poradzić sobie w terenie. Bardziej nadaje się jednak do miejskiej dżungli. Wnętrze jest przestronne i bez problemu powinno zapewnić komfort 4 osobom. Bagażnik, z oczywistych względów, nie jest tak duży jak u Q7, ale 560 litrów też jest bardzo dobrym wynikiem.

Do napędu służy jeden z 3 silników benzynowych, lub wysokoprężnych. Co ciekawe, w silniki o oznaczeniu 3.0 TFSI litera „T” nie odpowiada za turbosprężarkę. Inżynierowie zdecydowali się zastosować kompresor, który miał być wydajniejszy. Silnik legitymuje się mocą 272 KM i pozwala osiągnąć „setkę” już w 5,9 sekundy! Do wyboru była 6-biegowa skrzynia manualna, 6- i 8-stopniowy Tiptronic oraz 7-stpniowy S-Tronic. Moc była przenoszona na wszystkie koła.

W 2012 roku auto przeszło facelifting, w trakcie którego przemodelowano przednie reflektory, grill oraz zderzaki. Można powiedzieć że auto po tym zabiegu nabrało bardziej zadziornego wyglądu. Produkcja odbywa się zarówno w rodzimy Ingolstadt jak i w chińskim Changchun.

Konkurentami Q5 są m.in. BMW X3, Mercedes-Benz GLK czy Range Rover Evoque.

Audi Q5 - generacje

Audi Q5 - powiązane artykuły

Takich przyczep kempingowych jeszcze nie widzieliście!

Audi Q5

Audi Q5 to model, który cieszy się dużą popularnością. W październiku tego roku był najchętniej kupowanym autem spod znaku czterech pierścieni w Polsce. Czym podbija serca kierowców? Bo przecież nie ceną... Postanowiliśmy przekonać się o tym na własnej skórze. Obiektem zainteresowania stał się na kilka dni egzemplarz Audi Q5 napędzany 3-litrowym silnikiem Diesla o mocy 245 KM i momencie obrotowym sięgającym imponujących 580 Nm, wyposażonym w przekładnię S Tronic i oczywiście napęd na cztery koła Quattro. Marki premium przyzwyczaiły nas do tego, że za ich wynalazki trzeba słono płacić, ale żeby kompaktowy SUV kosztował tyle, co 3-pokojowe mieszkanie? W podstawowej wersji ten model kosztuje 216 600 zł, natomiast "moje" Audi Q5, wyposażone chyba we wszystko, co tylko było na liście opcji, zwiększyło swoją wartość do pokaźnych... 329 910 zł. Wszystko, począwszy od jakości materiałów, a skończywszy na dopasowaniu poszczególnych elementów, jest tu godne klasy premium. Z przodu miejsca jest sporo i nie ma ryzyka trącania się łokciami z pasażerem. Z kolei z tyłu wygodnie podróżować będą dwie osoby, bo trzecia, ze względu na wysoko poprowadzony środkowy tunel, będzie siedzieć w rozkroku. Imponująca jest ilość miejsca na bagaż. 540 litrów przy pięcioosobowej konfiguracji pozwala na przewiezienie wakacyjnego ekwipunku. Dodając do tego 580-kilogramową ładowność i możliwość pociągnięcia 2,4-tonowej przyczepy możemy spokojnie wyjechać na urlop. W załadunku bagażu pomocne okazuje się...

Przeglądarka blokuje powiadomienia - Zobacz jak zmienić ustawienia
Zamknij
Auto Świat
Czy chciałbyś otrzymywać powiadomienia z najciekawszymi informacjami?
Subskrybuj

Dzięki, teraz zawsze będziesz na bieżąco!