- Audi Q5 2.0 TDI quattro
- BMW X3 xDrive20d
- Land Rover Discovery Sport TD4
- Mercedes GLC 250 d 4Matic
- Nowe Audi Q5 kontra BMW X3, Land Rover Discovery Sport i Mercedes GLC - wyniki pomiarów drogowych (oceniane)
- Nowe Audi Q5 kontra BMW X3, Land Rover Discovery Sport i Mercedes GLC - dane katalogowe (nieoceniane oprócz pojemności bagażników)
- Nowe Audi Q5 kontra BMW X3, Land Rover Discovery Sport i Mercedes GLC - wyposażenie standardowe i opcjonalne (oceniane)
- Nowe Audi Q5 kontra BMW X3, Land Rover Discovery Sport i Mercedes GLC - wymiary kabin (oceniane)
- Nowe Audi Q5 kontra BMW X3, Land Rover Discovery Sport i Mercedes GLC - ceny, przeglądy, utrata wartości, gwarancja (oceniane)
- Nowe Audi Q5 kontra BMW X3, Land Rover Discovery Sport i Mercedes GLC - punkty i klasyfikacja
- Nowe Audi Q5 kontra BMW X3, Land Rover Discovery Sport i Mercedes GLC - spalanie testowe kontra katalogowe zużycie paliwa
- Nowe Audi Q5 kontra BMW X3, Land Rover Discovery Sport i Mercedes GLC - podsumowanie
... tylko wspaniałe, luksusowe samochody: dynamiczne, wygodne, praktyczne, pakowne i niewielu jest takich, którzy nie chcieliby mieć któregoś z tych modeli na własność. Wszystkie są okazałe, wyglądają imponująco i jeżeli tylko kogoś na to stać, trudno byłoby znaleźć argument przemawiający przeciw zakupowi luksusowego SUV-a. Tylko którego wybrać?
Na szczęście każdy z porównywanych samochodów został gruntownie przetestowany: zmierzyliśmy przyspieszenia, elastyczność, poziom hałasu, wymiary kabin, zużycie paliwa i sprawdziliśmy, co te auta potrafią na drodze. I już za chwilę, po przeczytaniu tego porównania, będzie dla Was jasne, który z tych SUV-ów może zostać Waszym samochodem marzeń, albo po prostu trafić do przydomowego garażu.
Audi Q5 2.0 TDI quattro
Łyżka dziegciu i morze zalet. Konkrety? W testowym egzemplarzu plastikowy panel przy włączniku świateł był luźno przymocowany i się ruszał. Najbardziej denerwowały jednak skrzypnięcia dochodzące z okolic słupka A oraz szyby czołowej. To zupełnie nietypowe dla Audi. Mimo to Q5 wygrywa porównanie, bowiem świetnie wypada w wielu kategoriach. O komfort dba tu opcjonalne pneumatyczne zawieszenie. Podobne rozwiązanie oferuje w tym gronie tylko Mercedes. Audi delikatnie filtruje mniejsze, jak i poważniejsze nierówności drogi.
Przy wyższych prędkościach Q5 nie utwardza się jak GLC, potrafi nadal pracować w najbardziej komfortowym ustawieniu. Warto zamówić pneumatykę także wtedy, gdy chce się zjeżdżać z asfaltu, umożliwia ona bowiem zwiększenie prześwitu o 45 mm do prędkości 40 km/h. Wyśmienite wyciszenie wnętrza, znakomite sportowe fotele i mądrze pracujący adaptacyjny tempomat dokładają swoje cegiełki do rewelacyjnego komfortu jazdy. Jednocześnie Audi okazuje się równie zwinne, jak BMW. Karoseria Q5 jest bardzo sztywna, a bezpośredni, ale nie nerwowy układ kierowniczy pozwala precyzyjnie celować tym 2-tonowym kolosem w zakręty. Jazda Q5 dostarcza mnóstwo przyjemności.
Audi Q5 2.0 TDI quattro - plusy: świetne wyciszenie, rewelacyjny komfort resorowania, komunikatywny układ kierowniczy, najniższe spalanie.
Audi Q5 2.0 TDI quattro - minusy: dwusprzęgłowej skrzyni biegów zdarza się szarpać podczas ruszania, niedociągnięcia montażowe.
BMW X3 xDrive20d
Już od siedmiu lat X3 walczy z rywalami wśród SUV-ów klasy premium. Przekonuje do siebie klientów swoimi dynamicznymi właściwościami. Wyposażony w zmienny sportowy układ kierowniczy i adaptacyjne amortyzatory (oba elementy dostępne w opcji) egzemplarz testowy niezmiennie robił na nas wrażenie ostrym niczym brzytwa i zwinnym prowadzeniem. Układ kierowniczy błyskawicznie i bezpośrednio reaguje, co pozwala czerpać dużą frajdę na krętych bocznych drogach. Jednak na autostradzie taka charakterystyka okazuje się zbyt nerwowa.
Mercedes i Audi pozwalają się lepiej odprężyć podczas jazdy na wprost. Czepiamy się? To zależy, jak długie trasy pokonuje kierowca. Pilnowanie, żeby nie drgnęła mu dłoń, bo w BMW wywołuje to natychmiastową zmianę kierunku jazdy, potrafi być naprawdę męczące na tle rywali. Adaptacyjne zawieszenie zapewnia dobry komfort amortyzacji nierówności, jednak nie łyka dziur tak delikatnie, jak pneumatyka w Q5 i GLC. Wciąż niepokonany pozostaje 8-stopniowy „automat”, który szczególnie w ustawieniu sportowym błyskawicznie dopasowuje właściwe przełożenie do sytuacji. Jednak pod względem jakości materiałów i dbałości o detale X3 musi uznać wyższość Q5 i GLC.
BMW X3 xDrive20d - plusy: jak na SUV-a bardzo zwinne zachowanie na zakrętach, lubiący obroty diesel, znakomita skrzynia automatyczna.
BMW X3 xDrive20d - minusy: wąska tylna część kabiny, standardowe fotele nie są tak wygodne, jak u rywali, ograniczony komfort amortyzacji.
Land Rover Discovery Sport TD4
Przydomka „Sport” nie powinno się w tym przypadku traktować zbyt dosłownie. W zaprezentowanym w 2015 r. Discovery Sporcie drzemie raczej duch Defendera. Podczas konstruowania położono mocny nacisk na typowe dla tej marki zdolności terenowe. Na panelu nad pokrętłem obsługi 9-stopniowego „automatu” ZF wybiera się tryby pracy systemu Terrain Response. Pozwala on dostosować nastawy podzespołów do rodzaju terenu, którym aktualnie jedziemy. Pierwszy bieg ma bardzo krótkie przełożenie, auto przeważnie rusza na „dwójce”. Takie rozwiązanie nie przeszkadza na co dzień, a na „jedynce” pojazd będzie miał ogromną siłę napędową.
Pytanie, czy pozostałe cechy terenowe tego samochodu nie kolidują w czasie podróży po gładkim asfalcie. W porównaniu z konkurentami właściwości jezdne na twardej i równej nawierzchni są nieco ociężałe: układ kierowniczy jest mniej bezpośredni, system ESP wcześnie wkracza do akcji, automatyczna skrzynia biegów często reaguje dopiero po zawahaniu, a silnik ma najbardziej szorstkie brzmienie. Discovery jest też zdecydowanie najwolniejszym samochodem w zestawieniu: 10,5 s (Land Rover) i 7,7 s (Mercedes) do „setki” dzieli przepaść.
Land Rover Discovery Sport TD4 - plusy: dobre właściwości offroadowe jak na tę klasę auta, wygodne wsiadanie, dużo miejsca z tyłu, oryginalny styl.
Land Rover Discovery Sport TD4 - minusy: wcześnie i rygorystycznie działające ESP, mocne przechyły nadwozia na zakrętach, wahający się „automat”.
Mercedes GLC 250 d 4Matic
Najlepsze albo nic – tak brzmi aktualny slogan Mercedesa. W niektórych kategoriach produkowane od 2015 r. GLC rzeczywiście okazuje się lepsze od Q5. Jakość to jedna z nich. Mercedes jest starannie wykończony, wszystkie użyte materiały są szlachetne i robią dobre wrażenie. Pod tymi względami w Audi jest gorzej. Z tyłu GLC oferuje więcej miejsca niż Q5 i może też zabrać na pokład o 73 kg więcej niż Audi – ładowność wynosi bowiem aż 545 kg. Tym samym Mercedes wygrywa kategorię punktacyjną „nadwozie” i świetnie wypada także w dziale „napęd”.
GLC ma bowiem więcej pary niż rywale – 500 Nm to o 70 Nm więcej niż w Land Roverze i o 100 Nm więcej niż w Audi i BMW. Jest to szczególnie wyczuwalne na autostradzie, na której GLC łatwiej nabiera pędu. Przy wysokich prędkościach okazuje się też ciche, a pneumatyczne zawieszenie pokazuje, na co je stać. Długie pofalowania asfaltu są łagodnie prasowane, 9-stopniowy „automat” utrzymuje niski poziom obrotów, a układ kierowniczy reaguje ze spokojem. Mercedesem przyjemnie się tak szybuje. Nie rozumiemy jednak tego, dlaczego powyżej 100 km/h zawieszenie nagle się usztywnia. Co prawda, nadal dość przyzwoicie filtruje fugi asfaltu, ale Q5 robi to jeszcze lepiej.
Mercedes GLC 250 d 4Matic - plusy: dużo miejsca, bardzo dobra jakość, komfortowe zawieszenie pneumatyczne, mocny napęd.
Mercedes GLC 250 d 4Matic - minusy: mercedes w zasadzie nie ma wad, jednak Audi sprawia wrażenie nieco bardziej aktywnego podczas jazdy.
Nowe Audi Q5 kontra BMW X3, Land Rover Discovery Sport i Mercedes GLC - wyniki pomiarów drogowych (oceniane)
Audi | Mercedes | BMW | Land Rover | |
Przyspieszenie 0-50 km/h | 2,7 s | 2,5 s | 2,7 s | 3,4 s |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,4 s | 7,7 s | 8,4 s | 10,5 s |
Przyspieszenie 0-130 km/h | 14,4 s | 12,8 s | 14,5 s | 18,2 s |
Czas rozpędzania 60-100 km/h | 4,8 s | 4,4 s | 4,9 s | 6,0 s |
Czas rozpędzania 80-120 km/h | 6,6 s | 5,6 s | 6,6 s | 8,2 s |
Masa rzeczywista/ładowność | 1968/472 kg | 1955/545 kg | 1871/494 kg | 2001/504 kg |
Rozdział masy (przód/tył) | 53/47 proc. | 55/45 proc. | 50/50 proc. | 58/42 proc. |
Średnica zawracania (w lewo/w prawo) | 11,6/11,8 m | 11,8/11,6 m | 12,0/11,9 m | 11,9/11,6 m |
Hamowanie ze 100 km/h (zimne) | 36,8 m | 37,0 m | 38,3 m | 36,4 m |
Hamowanie ze 100 km/h (gorące) | 35,6 m | 36,1 m | 37,7 m | 35,8 m |
Hałas w kabinie przy 50 km/h | 55 dB (A) | 55 dB (A) | 55 dB (A) | 56 dB (A) |
Hałas w kabinie przy 100 km/h | 62 dB (A) | 62 dB (A) | 63 dB (A) | 65 dB (A) |
Hałas w kabinie przy 130 km/h | 66 dB (A) | 67 dB (A) | 67 dB (A) | 69 dB (A) |
Spalanie testowe | 7,2 l/100 km | 7,4 l/100 km | 7,6 l/100 km | 8,0 l/100 km |
Zasięg | 900 km | 890 km | 880 km | 870 km |
Nowe Audi Q5 kontra BMW X3, Land Rover Discovery Sport i Mercedes GLC - dane katalogowe (nieoceniane oprócz pojemności bagażników)
Q5 | GLC | X3 | Discovery | |
Silnik: typ/cylindry/zawory | diesel, turbo/R4/16 | diesel, biturbo/R4/16 | diesel, turbo/R4/16 | diesel, turbo/R4/16 |
Ustawienie silnika | wzdłużnie z przodu | wzdłużnie z przodu | wzdłużnie z przodu | poprzecznie z przodu |
Zasilanie/napęd rozrządu | common rail/pasek | common rail/łańcuch | common rail/łańcuch | common rail/łańcuch |
Pojemność skokowa (cm3) | 1968 | 2143 | 1995 | 1999 |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 190/3800 | 204/3800 | 190/4000 | 180/4000 |
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min) | 400/1750 | 500/1600 | 400/1750 | 430/1750 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 218 | 222 | 210 | 200 |
Skrzynia biegów | aut. 7 (dwusprzęgłowa) | aut. 9 | aut. 8 | aut. 9 |
Napęd | 4x4 | 4x4 | 4x4 | 4x4 |
Hamulce (przód/tył) | tw/t | tw/t | tw/tw | tw/t |
Pojemność bagażnika (l) | 550-1550 | 550-1600 | 550-1600 | 541-1698 |
Pojemność zbiornika paliwa/płynu AdBlue (l) | 65/24 | 66/27,5 | 65/- | 70/13,7 |
Marka i model opon testowanego auta | Michelin Latitude Sport 3 | Michelin Latitude Sport 3 | Michelin Primacy 3 ZP | Continental SportContact 5 |
Rozmiar opon testowanego auta | 255/45 R 20 | 235/55 R 19 | 245/45 R 19 i 275/40 R 19 | 235/55 R 19 |
Emisja CO2 (g/km) | 132 | 129 | 136 | 139 |
Masa holowanej przyczepy z hamulcem/bez (kg) | 2400/750 | 2500/750 | 2400/750 | 2500/750 |
Nowe Audi Q5 kontra BMW X3, Land Rover Discovery Sport i Mercedes GLC - wyposażenie standardowe i opcjonalne (oceniane)
Q5 | GLC | X3 | Discovery | |
Wersja | Q5 2.0 TDI quattro S-tronic | GLC 250 d 4Matic | X3 xDrive20d aut. 8 | Discovery Sport TD4 HSE aut. 9 |
Airbagi czołowe, boczne i kurtyny powietrzne | S | S | S | S |
Reflektory ksenonowe/LED | S/5780 zł | N/4883 zł | 4387/12 399 zł | 5350 zł/N |
Klimatyzacja automatyczna 2-strefowa | S | S | S | S |
Elektrycznie podgrzewane/składane lusterka | S/1100 zł | S/11 856 zł (pakiet) | S/2462 zł | S/1260 zł |
Aktywne zawieszenie | 9480 zł (pneumatyczne) | 10 726 zł (pneumatyczne) | 4 924 zł | 5 000 zł |
Elektrycznie sterowana klapa bagażnika | 2 380 zł | 2 540 zł | 2 193 zł | 2 310 zł |
System multimedialny | S | S | S | S |
Bluetooth/złącze USB | S/S | S/S | S/S | S/S |
Nawigacja klasy premium | 13 690 zł | 16 654 zł | 11 146 zł | 14 350 zł |
Podgrzewane fotele przód/tył | 1760/1600 zł | 1835/1835 zł | 1656/1656 zł | 1740/1740 zł |
Czujnik deszczu/światła/skórzana tapicerka | S/S/6320 zł (skóra/alcantara) | S/S/8750 zł | S/S/8460 zł | 700 za obie opcje/8220 zł |
Tempomat/adaptacyjny tempomat | 1460/5050 zł | S/11 856 zł (pakiet) | S/5193 zł (pakiet) | 1220/5610 zł |
Czujniki parkowania p + t/kamera cofania | 3790/2190 zł | 5815 zł (pakiet za obie opcje) | 3089/1880 zł | 3660/1910 zł |
System unikania kolizji/kluczyk zbliżeniowy | S/7000 zł | 11 856 zł (pakiet)/5589 zł | 5193 (pakiet)/2641 zł | S/2960 zł |
Czujnik martwego pola (z czuj. ruchu poprz. przy cofaniu) | 3 940 zł | 11 856 zł (pakiet) | 2 507 zł | 2 520 zł |
Asystent utrzymania pasa ruchu/skaner znaków drogowych | 3400/1460 zł | 11 856 zł (pakiet za obie opcje) | 5193 zł (pakiet)/1432 zł | S/1220 zł |
Automat parkujący | 5 110 zł | 5815 zł (pakiet) | 1 567 zł | 3 440 zł |
Lakier metalizowany/felgi w testowanym aucie | 4330 zł/20 cali (11 660 zł) | 4403 zł/19 cali (5645 zł) | 3984 zł/19 cali (8729 zł) | 3650 zł/19 cali (S) |
Brakujące elementy wyposażenia dodaje się do ceny podstawowej testowanej wersji – cena po doposażeniu to cena punktowana.
Nowe Audi Q5 kontra BMW X3, Land Rover Discovery Sport i Mercedes GLC - wymiary kabin (oceniane)
Audi Q5 | Mercedes GLC | BMW X3 | Land Rover Discovery Sport | ||
Miejsce na nogi z przodu maks. | (mm) | 1145 | 1170 | 1130 | 1120 |
Szerokość wnętrza z przodu | (mm) | 1540 | 1510 | 1490 | 1525 |
Wysokość wnętrza z przodu maks. | (mm) | 1050 | 1050 | 1015 | 1000 |
Zakres regulacji fotela | (mm) | 235 | 215 | 210 | 200 |
Indeks miejsca na nogi z tyłu* | (mm) | 725 | 745 | 755 | 790 |
Szerokość wnętrza z tyłu | (mm) | 1520 | 1490 | 1460 | 1510 |
Wysokość nad głową z tyłu | (mm) | 980 | 985 | 975 | 965 |
Wysokość siedziska z tyłu | (mm) | 360 | 380 | 335 | 370 |
*indeks miejsca na nogi z tyłu to odległość oparcia tylnej kanapy od fotela kierowcy po odsunięciu jego oparcia o metr od pedału hamulca.
Nowe Audi Q5 kontra BMW X3, Land Rover Discovery Sport i Mercedes GLC - ceny, przeglądy, utrata wartości, gwarancja (oceniane)
Q5 | GLC | X3 | Discovery | |
Cena podstawowa | 192 200 zł | 216 000 zł | 191 524 zł | 231 700 zł |
Utrata wartości (po 3 latach i 90 tys. km) | 38,6 proc. | 40,7 proc. | 41,9 proc. | 45,8 proc. |
Gwarancja mechaniczna | 3 lata | 2 lata | 2 lata | 3 lata |
Gwarancja perforacyjna | 12 lat | 30 lat | 12 lat | 10 lat |
Przeglądy | wg wskazań | co 25 tys. km | wg wskazań | co 34 tys. km |
Cena po doposażeniu | 261 000 zł* | 280 329 zł | 248 419 zł** | 279 940 zł |
*cena Audi zawiera: sportowe fotele za 1610 zł, **cena zawiera zmienny sportowy układ kierowniczy za 1119 zł
Nowe Audi Q5 kontra BMW X3, Land Rover Discovery Sport i Mercedes GLC - punkty i klasyfikacja
Nadwozie | Maks. pkt. | Audi | Mercedes | BMW | Land Rover |
Przestronność z przodu | 40 | 36 | 36 | 31 | 30 |
Przestronność z tyłu | 30 | 23 | 24 | 23 | 26 |
Pojemność bagażnika | 25 | 22 | 22 | 22 | 22 |
Ładowność | 15 | 11 | 13 | 12 | 12 |
Widoczność | 20 | 17 | 17 | 17 | 16 |
Fotele, pozycja kierowcy | 30 | 28 | 27 | 25 | 25 |
Ergonomia obsługi | 20 | 18 | 18 | 18 | 17 |
Jakość wykończenia | 20 | 18 | 19 | 17 | 16 |
Suma punktów | 200 | 173 | 176 | 165 | 164 |
Napęd i zawieszenie | Maks. pkt. | Audi | Mercedes | BMW | Land Rover |
Przyspieszenie | 25 | 20 | 21 | 20 | 17 |
Elastyczność | 25 | 22 | 23 | 22 | 21 |
Poziom hałasu | 15 | 14 | 14 | 13 | 12 |
Skrzynia biegów | 15 | 14 | 14 | 15 | 13 |
Zachowanie na drodze | 30 | 27 | 26 | 27 | 24 |
Komfort jazdy | 30 | 28 | 27 | 24 | 23 |
Układ kierowniczy | 15 | 14 | 14 | 15 | 13 |
Średnica zawracania | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 |
Skuteczność hamulców | 40 | 35 | 34 | 32 | 35 |
Suma punktów | 200 | 178 | 177 | 171 | 162 |
Koszty | Maks. pkt. | Audi | Mercedes | BMW | Land Rover |
Cena po doposażeniu | 50 | 18 | 14 | 20 | 14 |
Utrata wartości | 15 | 15 | 14 | 14 | 13 |
Zużycie paliwa | 30 | 22 | 21 | 20 | 18 |
Wyposażenie – komfort | 30 | 25 | 25 | 25 | 25 |
Wyp. – bezpieczeństwo | 30 | 26 | 26 | 26 | 26 |
Ubezpieczenia | 10 | 5 | 4 | 5 | 4 |
Gwarancja | 15 | 10 | 9 | 8 | 10 |
Przeglądy | 20 | 12 | 15 | 12 | 20 |
Suma punktów | 200 | 133 | 128 | 130 | 130 |
Wynik końcowy | 600 | 484 | 481 | 466 | 456 |
Miejsce w teście | 1. | 2. | 3. | 4. |
Nowe Audi Q5 kontra BMW X3, Land Rover Discovery Sport i Mercedes GLC - spalanie testowe kontra katalogowe zużycie paliwa
Spodziewacie się superoszczędnych diesli? Nic z tego. To ciężkie samochody z napędem 4x4, a nadwozia o znacznym oporze powietrza z pewnością nie poprawiają ekonomiki jazdy. O ile jednak spalanie 7,2-8,0 l/100 km da się przełknąć, o tyle różnicę między spalaniem katalogowym a testowym – już niekoniecznie.
Nowe Audi Q5 kontra BMW X3, Land Rover Discovery Sport i Mercedes GLC - podsumowanie
Wobec zdolności terenowych Land Rovera model Discovery powinien startować w innej lidze. Jednak dziś SUV-ami jeździ się po asfalcie i w takich warunkach to Audi zwycięża. Mercedes też wypadł znakomicie, a wiekowe BMW nadal ma swoje zalety.
Jeżeli macie swoje zdanie na temat prezentowanych pojazdów, to jesteście w odpowiednim miejscu, aby je wyrazić publicznie. Zapraszamy do komentowania!
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoGaleria zdjęć
Czy pas startowy to dobre miejsce na prezentację luksusowych SUV-ów? I to takich napędzanych czterocylindrowymi dieslami o rozsądnej mocy? Jak najbardziej. Bo te samochody z każdą kolejna generacją czynią ogromne postępy. Są coraz lepsze. A my wymagamy coraz więcej. Jesteście ciekawi, jaka będzie kolejność w finale tego porównania?
Nowe Audi Q5 - nadwozie nie zmieniło się radykalnie, ale... To tylko na pierwszy rzut oka. Dominujący styl pozostał podobny, ale tutaj wszystko jest nowe, a linia boczna zyskała "falujący" charakter, którego wcześniej nie było.
Kokpit jest bardzo estetyczny i ergonomiczny, natomiast skrzypienie i drobne niedoróbki bardzo gryzły się z wyśmienitą jakością odczuwalną kabiny Audi Q5.
Q5 to duży samochód, ale z tyłu spodziewaliśmy się (i Wy też się spodziewacie) większej ilości miejsca na nogi. Nie mamy pojęcia, dlaczego tak ten samochód zaprojektowano, niemniej ciasno tam z pewnością nie będzie, bo pozycja siedząca jest wygodna.
Bagażnik Audi Q5: 550-1550 litrów.
Dwulitrowe TDI w zestawieniu ze skrzynią dwusprzęgłową ma mnóstwo energii i pracuje zaskakująco miękko i cicho. Jesteście ciekawi osiągów? Zapraszamy do lektury całego porównania z wynikami pomiarów drogowych.
Tył Audi Q5 wygląda bardzo dobrze. Szczególnie z bliska detale cieszą oko.
BMW X3 to weteran tego porównania? Co wyróżnia jego nadwozie? Z pewnością duża powierzchnia szyb bocznych, przez które można wygodnie obserwować okolicę również z tylnej kanapy.
Zegary idealnie wpasowane w światło koła kierownicy, charakterystyczny minimalizm - nie ma wątpliwości, siedzimy w BMW.
Pod względem pojemności bagażnik BMW X3 to niemal klon Audi Q5: 550-1600 litrów.
Tył BMW jest równie charakterystyczny dla marki jak przód. Na drodze to auto naprawdę wiele potrafi, a wyrazy "sędziwy wiek" powinny zostać zastąpione przez "owocne doświadczenie".
To jedyna terenówka (choć dla ortodoksyjnych fanów taplania się w błocie będzie to być może SUV na zakupy) w porównaniu. Prezentuje zdecydowanie odrębną, własną estetykę, która bardzo nam się podoba. Karoseria emanuje solidnością i nowatorstwem.
Tutaj wielu kierowców z ulgą odetchnie: mimo nieco futurystycznego nadwozia, kabina wygląda tradycyjnie. I ta tradycyjna szata kryje wiele innowacyjnych i na wskroś nowoczesnych rozwiązań. Brawa dla Land Rovera.
Solidnie wykończony bagażnik Land Rovera Discovery Sport mieści 541-1698 litrów.
Nie ma wątpliwości - tak nie wygląda żaden inny samochód. Dziś, w dobie ekstrawertycznej mody na indywidualny styl, to niebagatelna zaleta Land Rovera Discovery Sport. "Sportowy" Land Rover najbardziej lubi płynną, spokojną jazdę, wtedy czuje się najlepiej. Nie lubi być popędzany - to cena za bonus w postaci systemów do jazdy terenowej i np. głębokości brodzenia, o której konkurenci mogą jedynie marzyć.
Mercedes GLC - przód jak od sedana klasy średniej, potem coś na kształt kombi, ale nadwozie jest wysokie. Bardzo wdzięczne dla oczu auto.
Tutaj - podobnie jak w BMW - nie sposób nabrać wątpliwośi co do marki samochodu. Siedzimy w Mercedesie. I siedzi się w nim bardzo dobrze.
Z tyłu w GLC jest więcej miejsca na nogi niż w nowym Audi Q5.
Klon bagażnika z BMW X3 - ten w GLC też pomieści 550-1600 litrów.
Jedyny diesel z dwiema turbosprężarkami w porównaniu pokazuje rywalom, za kim wypada podążać, żeby nadążyć za postępem techniki w silnikach wysokoprężnych. Ma niesamowitą siłę na niesamowicie wolnych obrotach. Tak, to jest przyjemne.
Bardzo elegancka linia nadwozia Mercedesa z charakterystyczną, obniżającą się delikatnie ku tyłowi linią bocznych szyb. Bardzo niewiele marek stać na odwagę zastosowania takiego rozwiązania stylistycznego.
Tak było na początku porównania. Kto będzie z przodu, a kto z tyłu? Zapraszamy do lektury całego porównania, w którym znajdziecie wyczerpujące dane testowe, a także porównanie spalania testowego z katalogowym zużyciem paliwa. Zapraszamy!