Ogromne tereny wystawowe nie będą jednak wypełnione po brzegi, jak to bywało w poprzednich latach. W Paryżu, na tak ważnym salonie, zabraknie w tym roku przynajmniej 10 poważnych producentów aut. Wśród nich: Fiata i Chryslera, Forda, Mitsubishi, Nissana, Volkswagena i Volvo. Nie będzie ich nie dlatego, że nie mają nowości, żeby je tam pokazać, bo zawsze by coś się znalazło. Mówi się, że głównym powodem nieobecności są bardzo wysokie koszty wiążące się z uczestniczeniem w takich imprezach, a w Europie jak dotąd były przynajmniej dwa ważne salony samochodowe w roku, w których wypadało wziąć udział.

To wiosenna Genewa i jesienny Paryż lub Frankfurt. Pewnie coraz więcej fi rm wybierze tylko jeden z nich, zwłaszcza znajdującą się na neutralnym gruncie Genewę. Paryż będzie zdominowany przez francuskie marki, chociaż zabraknie tam Opla, który przecież należy teraz do francuskiego PSA.

Wielu producentów na miejsce swoich debiutów wybiera salony poza Europą. Bardzo dobrze rozwija się impreza w Pekinie, podczas której światowe premiery mają auta europejskich producentów. Niektórzy stawiają na Moskwę.

Jesteśmy ciekawi, czy targi motoryzacyjne na wiosnę w Poznaniu też skorzystają z tego, że koncerny samochodowe wybierają różne lokalizacje na swoje światowe premiery. Mamy nadzieję, że tak będzie, gdyż poznańska impreza od kilku lat bardzo dynamicznie się rozwija. Tymczasem zapraszamy Czytelników na relacje z Paryża na stronach WWW oraz na profilu „Auto Świata” na Facebooku.

W najnowszym wydaniu tygodnika „Auto Świat” 40/2018 polecamy m.in.

- BMW X5 Pierwsza jazda SUV-em nowej generacji

- Mazda CX-3 Crossover po modyfikacjach

- Peugeot i-Cockpit - Prezentacja wirtualnej deski rozdzielczej

- Mercedes Vision URBANETIC - Przyszłość mobilności według Mercedesa

- Jeep Cherokee - Pierwsza jazda SUV-em po face liftingu

- Audi Q3 - Wrażenia z jazd nowym crossoverem

- Seat Tarraco - Prezentacja nowego SUV-a

- DS 3 Crossback - Mały crossover z Francji

- Ford Focus kontra Kia Ceed i VW Golf - Porównanie kompaktów z turbodoładowanymi silnikami benzynowymi

- Mercedes Sprinter Nowoczesny dostawczak z dieslem 2.1

- Renault Kadjar SUV z bezstopniową przekładnią

- Nissan Micra - W podstawowej wersji 1.0

- Audi Q8 Nowy stylowy SUV z dieslem 3.0 V6

- Porsche Panamera Turbo - Luksusowe gran turismo z 550-konnym V8

- Toyota Auris - Kompaktowe kombi z napędem hybrydowym

- Najlepsze auta do ciągnięcia przyczepy - Ranking z podziałem na segmenty

- Naprawa ksenonów - Wymiana palników i regeneracja lamp

- Aplikacje do auta - Nowości w Apple CarPlay

- Dobry kierowca - Gdzie wolno parkować

- Fascynacje: Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ - Jazda na amerykańskim torze nowym sportowcem ze stajni AMG

- Oldtimer: Ford Capri Sportowe coupé z lat 70. XX wieku

Foto: auto świat / Auto Świat

Najnowsze wydanie tygodnika „Auto Świat” 40/2018 w sprzedaży od 1 października 2018 r.

Zapraszamy do lektury!