Badanie zostało przeprowadzone już kolejny raz w ramach wspólnej kampanii instytucji ubezpieczeniowych. Testom poddanych zostało w sumie 185 foteli różnych modeli prawie wszystkich obecnych na brytyjskim rynku producentów motoryzacyjnych.

Maksymalną ocenę (wynik 'dobry') zdobyło 29 procent wszystkich foteli, co oznacza wzrost o 14 procent w porównaniu do wyników ostatnich testów, które przeprowadzono w 2005 roku. Z kolei 36 do 20 procent spadła liczba foteli, które w testach uzyskały najgorsze rezultaty.

Podobnie jak przed dwoma laty, na czele najbezpieczniejszych marek znajdują się Volvo oraz Saab. Co warte podkreślenia, wszystkie dostępne obecnie w sprzedaży modele obu szwedzkich producentów uzyskały najlepsze rezultaty. Jednak poprawę w kwestii ochrony kręgów szyjnych można zaobserwować i u innych producentów. Bardzo dobre rezultaty testów zanotowały w szczególności takie marki jak Ford, Renault oraz Audi.

Natomiast największą poprawę w stosunku do testów sprzed dwóch lat zanotowała Honda. W ostatnim badaniu poprzednie generacje takich modeli jak Civic czy CR-V otrzymały ocenę 'słabe'. W tym roku fotele obu modeli (ich nowych generacji), które zostały diametralnie zmienione, uzyskały już najlepsze oceny. W ten sposób japońska marka dorównała pod względem ochrony kręgów szyjnych obu szwedzkim koncernom.

Same testy foteli samochodowych składają się z dwóch etapów. Pierwszy polega na mierzeniu zagłówków, na jaką wysokość dają się regulować, jak daleko znajdują się od głowy przy normalnie ustawionych fotelach. Jeśli ta odległość przekracza 8 centymetrów, wówczas taki fotel zostaje zdyskwalifikowany i nie przechodzi do drugiej części testów. Drugi etap polega już na faktycznej symulacji zderzenia drogowego. Fotele, na których umieszczone są manekiny z odpowiednimi czujnikami mierzącymi m.in. odchylenia głowy, znajdują się na specjalnej platformie, która przyspiesza w ułamkach sekundy do prędkości 16 km/h. Reakcje manekina są porównywalne do zachowania kierowcy i pasażerów przy tego typu zderzeniach z małą prędkością.