Pod koniec tego roku, w ramach projektu stworzonego specjanie na rynek chiński, zaczną one być użytkowane w Pekinie w regularnym ruchu liniowym na odcinku liczącym 19 km. W ramach projektu ogniw paliwowych w Chinach, który ma trwać do października 2007 r., ma zostać przetestowana przydatność samej technologii w codziennym użytkowaniu, jak również stopień jej akceptacji wśród mieszkańców. Poza tym należy zebrać doświadczenia zarówno w zakresie technologii napędu ogniwami paliwowymi, jak również przy uzyskiwaniu i wykorzystaniu wodoru w sektorze transportowym.

Obok koncernu DaimlerChrysler AG, jako producenta pojazdów, decydującą rolę w tym projekcie pełni chińskie Ministerstwo Nauki i Techniki, reprezentowane przez Project Management Office, jako orgnizatora, oraz komercyjną organizację CICETE, która występuje jako kupujący i właściciel pojazdów. Kolejnymi partnerami projektu są: Beijing Public Transport Corporation (BPTC) w Pekinie jako użytkownik trzech Citaro, który z flotą 17 tys. autobusów należy do największych przewoźników na świecie, koncern paliwowy BP jako dostawca wodoru, firma Sinohytec jako wytwórca wodoru oraz Uniwersytet Tsinghua w Pekinie, który podjął się opieki naukowej nad projektem i oceny wyników. 40% kosztów zakupu pojazdów pokryje agenda UNDP (United Nations Development Program), również uczestnicząca w projekcie.

Utrzymanie czystości powietrza w dużych ośrodkach miejskich Chin już dziś stanowi problem. Z powodu występowania zjawiska smogu dyskutowane jest obecnie, by w miesiącach letnich, przynajmniej częściowo, ograniczyć ruch w dużych aglomeracjach i centrach miast. Ze względu na rosnącą potęgę i znaczenie Chin, kraju liczącego ok. 1,4 miliarda ludności, zarówno Komisja Europejska, jak i ONZ zdecydowały się wesprzeć chiński projekt ogniw paliwowych. ONZ przeznaczyła na ten cel środki pomocowe w wysokości ponad 2 milionów dolarów. Komisja Europejska zapewnia do tego pełną integrację tego projektu z projektem znanym już także daleko poza granicami Europy "Fuel Cell Bus Project" (CUTE). Chodzi o to, by partnerzy chińskiego projektu mogli skrzystać z doświadczeń zebranych w ciągu minionych dwóch lat przez dziesięć europejskich zakładów komunikacji, które testują 30 autobusów Mercedes-Benz Citaro zasilanych ogniwami paliwowymi. Autobusy te przejechały już łącznie ponad 800 tys. km.