Wyjątkową techniczną i optyczną cechą nowego VW Golfa Plusa są tylne lampy zespolone wykorzystujące technologię diod świetlnych LED, opracowane wspólnie przez specjalistów oświetleniowców z Helli oraz przez Volkswagena. Cóż takiego specjalnego jest w tych lampach? Wykorzystywane jako źródło światła diody LED, które potrafią wytwarzać zarówno światło czerwone, jak i żółte!

Tylne lampy zespolone nowego Golfa Plusa mają dwuczęściowy design. Po ich wyłączeniu widoczne są tylko cztery brylantowobiałe okręgi na czerwonym tle. Światło stopu, tylne światło pozycyjne i światło kierunkowskazu umieszczone są na skrajnych częściach pojazdu. 36 diod LED po każdej stronie służy za źródło światła. 72 diody tworzą razem światła pozycyjne, emitując czerwone światło. Kiedy kierowca naciska na hamulec, dwa zestawy po 16 diod w obu wewnętrznych okręgach zapalają się ze zwiększoną intensywnością i wraz z trzecią lampą stopu w spoilerze na końcu dachu (również wykorzystującą diody LED) tworzą klasyczny już dziś "trójkąt ostrzegawczy". Kiedy kierowca włączy kierunkowskaz, 20 diod w zewnętrznej części lampy aktywuje się, emitując światło żółte. Działa to nawet przy włączonych światłach pozycyjnych, jako że diody te skonstruowano jako dwubarwne, a migające światło żółte świeci wyraźniej niż diody tworzące światło pozycyjne. Diody LED mają wielkie zalety z zakresu bezpieczeństwa, szczególnie jeśli chodzi o światło stopu i kierunkowskazu: reagują na włączenie obwodu elektrycznego znacznie szybciej niż konwencjonalne żarówki żarnikowe, dzięki czemu inni uczestnicy ruchu są ostrzegani wcześniej.

Lampy świateł cofania oraz tylnych świateł przeciwmgłowych nadal wykorzystują klasyczne żarówki jako źródła światła, ponieważ one właśnie najlepiej się do tych funkcji nadają.