Ford Mustang Mach-E, czyli elektryczny i dynamiczny SUV

Ford z przytupem wkroczył w erę elektrycznej mobilności wprowadzając na rynek jednocześnie auto ikoniczne i niezwykle nowoczesne. Ford Mustang Mach-E to połączenie najlepszych cech klasycznego Mustanga, jego zadziorności i dynamiki z funkcjonalnością, przestrzenią i komfortem godnym aut klasy premium. Ten mariaż legendarnego sznytu Mustanga i nowoczesnych technologii zaowocował powstaniem auta wyjątkowego w każdym calu. Zdolnego zapewnić kierowcy prawdziwą frajdę z jazdy, doskonałe prowadzenie, ponadprzeciętną dynamikę, a jednocześnie doskonałą funkcjonalność wyróżniającą najlepsze SUV-y świata.

Ford Mustang Mach-E – trochę historii

Ford Mustang to model, który od zawsze wzbudzał pozytywne emocje. Tak było 17 kwietnia 1964 roku w Nowym Jorku, gdy świat ujrzał pierwszą generację klasycznego Forda Mustanga, który niezwykle szybko zdobył ogromną popularność, stając się na całe dziesięciolecia ikoną popkultury. Teraz żyjemy w epoce transformacji i odejścia od paliw węglowodorowych. Musimy zmienić nasz sposób myślenia o planecie i chronić zasoby naturalne, powstrzymując zmiany klimatyczne. Wielu producentów zrezygnowało z modeli uważanych za legendarne, ale Ford tego nie zrobił. Amerykańska marka zrozumiała, że ikony się nie zabija, ikonę się uwiecznia. Doskonała symbioza techniki, piękna i zeroemisyjnej mobilności zaprezentowana została publicznie 18 listopada 2019 roku. Ford Mustang Mach-E to auto z duszą legendarnego Forda Mustanga, inspirowane jego stylem z dopracowaną do perfekcji zeroemisyjną techniką. Mustang zawsze imponował - nie inaczej jest w przypadku najnowszego Mustanga Mach-E.

Mustang Mach-E – bezemisyjna jednostka z imponującym zasięgiem. Rekord dystansu na jednym ładowaniu pobity

Ford Mustang Mach-E napędzany jest wyłącznie elektrycznie. Model ten oferowany jest w czterech wariantach napędowych, ale absolutnie każdy wariant zapewnia ponadprzeciętną dynamikę i doskonałe prowadzenie. Zakres dostępnych mocy wariantów tego modelu to od 269 KM do aż 487 KM i 860 Nm momentu obrotowego. Nawet najwolniejszy – choć to nie jest właściwe słowo – zapewnia dynamikę godną swojego ikonicznego miana, a najmocniejsza wersja Ford Mustang Mach-E GT jest jednocześnie najszybciej przyśpieszającym Mustangiem jaki kiedykolwiek powstał.

Już podstawowa wersja tego modelu jest w stanie przyśpieszyć do 100 km/h w czasie zaledwie 6,1 sekundy – najmocniejszy wariant GT to samo polecenie kierowcy wykona w imponującym czasie zaledwie 3,7 sekundy.

Jednak dynamika to jedno, Mustang Mach-E nie byłby Mustangiem, gdyby nie zapewniał niczym nieskrępowanej swobody komfortowego podróżowania. Również ten warunek amerykańska marka spełniła, bo oto mamy do czynienia z samochodem elektrycznym o największym realnie uzyskanym zasięgu na jednym ładowaniu! Imponujący, rekordowy rezultat w tym aucie uzyskali dwaj norwescy eksperci od eco-drivingu. Pokonali oni w pełni elektrycznym Mustangiem Mach-E trasę o długości aż 807,2 kilometra bez choćby jednego postoju na ładowanie! Przejechali trasę z Trondheim na północy Norwegii do Kristiansand na południu kraju. Smaczku temu niesamowitemu wynikowi dodaje fakt, że rekord został uzyskany w górzystym terenie, a w jego osiągnięciu nie przeszkodziły ujemne temperatury czy pięciogodzinny korek, który z przyczyn niezależnych od kierowców utworzył się na mierzonej trasie. Przypomnijmy, maksymalny zasięg deklarowany przez producenta to 610 km. Norwegowie dosłownie pokazali jak niezwykle efektywny okazał się w praktyce elektryczny napęd Mustanga Mach-E. Na tym w zasadzie można by skończyć, bo przecież nie ma drugiego tak wyjątkowego auta, ale poczekajcie. Mustang Mach-E ma jeszcze wiele do zaoferowania.

Mustang Mach-E – stylistyka i technologia

Mustang Mach-E to auto wyprzedzające swoje czasy. Doskonale zaprojektowana, spójna estetycznie i przyciągająca wzrok sylwetka tego auta to również najbardziej pożądana obecnie forma: SUV. Jednak Mustang nie ma pudełkowatego kształtu klasycznych SUV-ów, ale pięknie nakreśloną linię dachu, która sprawia, że patrząc na auto z boku mamy wręcz wrażenie obcowania ze sportowym coupe. Te jednak potrafią być ciasne, podczas gdy Mustang Mach-E oferuje niezwykle przestronne wnętrze dla wszystkich pasażerów, bez względu na to, które miejsce zajmą. Rozstaw osi w tym aucie wynosi aż 3 metry. To klasa sama w sobie. Przyjrzyjmy się kilku interesującym cechom najnowszego Mustanga Mach-E:

  • Kapitalny system bezkluczykowy E-Latch – Mustang Mach-E nie ma klamek w klasycznym rozumieniu tego elementu. Mając kluczyk w kieszeni wystarczy podejść do auta i nacisnąć przycisk. I już możemy zająć miejsce w stylowym wnętrzu pojazdu. Zresztą, nie musi to być fizyczny kluczyk, ale także wirtualny „klucz" w smartfonie. Taki wirtualny token powiązany jest ze spersonalizowanym profilem kierowcy, dzięki czemu np. każdy członek rodziny wsiadając do Mustanga Mach-E ma dopasowane funkcje komfortu i multimedia pod swoje indywidualne potrzeby.
  • Różne tryby jazdy – Mustang Mach-E oferuje kierowcy trzy tryby jazdy pozwalające dopasować reakcje napędu i układu kierowniczego do aktualnego nastroju. Masz ochotę na spokojną, relaksującą, cichą jazdę? Wybierz tryb Whisper. Do codziennych jazd zoptymalizowano tryb Active, a tryb Untamed pozwala poczuć legendarną magię dynamiki spod znaku Mustanga
  • System One Pedal Drive – tym samochodem można podróżować bez używania hamulców i to nie jest żart. System One Pedal Drive umożliwia realną jazdę kontrolowaną wyłącznie za pomocą jednego pedału – przyśpieszenia. Odpuszczenie tego pedału wyhamowuje auto odzyskując energię. Zaletą tego systemu jest nie tylko większa łatwość prowadzenia auta, ale też oszczędność. Po pierwsze: energii, bo dzięki aktywniejszej rekuperacji wydłużamy zasięg auta, po drugie: układu hamulcowego. To wyjątkowa cecha napędu elektrycznego Mustanga Mach-E – umożliwia hamowanie silnikiem, bez najmniejszego zużycia rzeczywistego układu hamulcowego. Oczywiście w sytuacjach awaryjnych pełny potencjał bardzo wydajnego układu hamulcowego Mustanga Mach-E zawsze jest do dyspozycji kierowcy.
  • Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go – Mustang Mach-E jest standardowo wyposażony w wielofunkcyjny, adaptacyjny tempomat kontrolujący prędkość auta i dopasowujący ją do pojazdów poprzedzających, aż do całkowitego zatrzymania samochodu. Gdy pojazd przed nami ruszy, Mustang Mach-E również płynnie nabierze prędkości. Dzięki temu rozwiązaniu nawet jazda w uciążliwym korku nie będzie wyczerpująca.
  • System zapobiegania kolizjom – kolejne standardowe wyposażenie Mustanga Mach-E. System ten w razie zagrożenia kolizją ostrzega kierowcę, a gdy ten nie zareaguje, aktywuje automatycznie hamowanie awaryjne. System wykrywa nie tylko pojazdy i pieszych, ale także rowerzystów.
  • Bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa – Ford Mustang Mach-E jest jednym z najnowszych modeli przetestowanych przez europejską organizację Euro NCAP. Eksperci bardzo wysoko ocenili poziom bezpieczeństwa podróży tym samochodem wyróżniając go maksymalną, pięciogwiazdkową notą. Warto przy tym zwrócić uwagę na bardzo wysoki poziom ochrony dorosłych pasażerów i dzieci, wysoki poziom ochrony pieszych oraz najwyższy spośród modeli Forda ocenianych przez EuroNCAP poziom bezpieczeństwa dzięki aktywnym systemom wsparcia kierowcy.
  • Sportowo, minimalistycznie wykończone świetnymi materiałami wnętrze, które nie tylko jest przestrzenne, ale też bardzo praktyczne – taki jest właśnie Mustang Mach-E. Wewnątrz w kabinie oszałamiać może olbrzymi ekran w konsoli centralnej, ale jest to jeden z najbardziej intuicyjnych, pokładowych systemów inforozrywki obecnie na rynku.
  • Aplikacja FordPass pozwala zachować kontakt z autem również, gdy z niego wysiądziesz. Zdalna lokalizacja pojazdu, sprawdzanie jego statusu, poziomu naładowania baterii, planowania ładowania to tylko wybrane funkcje tego rozwiązania
  • Bardzo szybkie ładowanie – Mustang Mach-E może być ładowany z maksymalna mocą aż 150 kW, dzięki czemu ładowanie z 10 proc. do 80 proc. baterii trwa 38 minut, a zaledwie kwadrans wystarczy by zyskać nawet 150 km zasięgu

Niezwykle cenną cechą najnowszego, w pełni elektrycznego i zeroemisyjnego Mustanga Mach-E jest obecność na pokładzie najnowocześniejszej generacji systemu Ford SYNC 4A. Mustang Mach-E to auto wręcz samonaprawiające się i samodoskonalące. W jaki sposób? Dzięki aktualizacjom OTA. Samochód jest stale połączony z Siecią i odbiera rozsyłane przez producenta pakiety oprogramowania. Pakiety te, z jednej strony naprawiają wykryte przez producenta drobne błędy w kodzie systemu Mustanga Mach-E, z drugiej mogą wprowadzać zupełnie nowe funkcje, takie jak np. poszerzenie możliwości jazdy autonomicznej. Przyzwyczajeni jesteśmy do tego, że kupując auto jego funkcjonalność nie zmienia się z czasem. Ford tym modelem obala ten paradygmat oferując pojazd, który technologicznie dojrzewa w trakcie eksploatacji.

Mustang Mach-E: w wersji RWD, AWD oraz GT – który wybrać?

Mustang Mach-E oferowany jest aktualnie w trzech wersjach: RWD, AWD oraz GT. Poniżej cechy charakterystyczne każdej z tych odmian:

  • Ford Mustang Mach-E RWD

o Napęd elektryczny na tylną oś

o Bateria o pojemności 75 kWh (opcjonalnie 98 kWh)

o Reflektory w technologii LED z funkcją Auto High-Beam

o Bezprzewodowa obsługa Apple CarPlay i Android Auto

o 10,2-calowy wyświetlacz na desce rozdzielczej

o 15,5-calowy ekran w konsoli centralnej z systemem Ford SYNC 4A z Bluetooth

o Podgrzewane fotele przednie, kierownica oraz przednia szyba

o Bezprzewodowa ładowarka do smartfonów

o Więcej na https://www.ford.pl/osobowe/mustang-mach-e/nadwozia-i-parametry/rwd

  • Ford Mustang Mach-E AWD to dodatkowo

o Napęd elektryczny na wszystkie koła

o Wizualny wyróżnik w postaci czarnych nadkoli

o Reflektory projekcyjne w technologii LED z adaptacją wiązki światła

o Zaciski hamulców lakierowane w kolorze czerwonym

o Tapicerka perforowana ze skóry ekologicznej Sensico

o Przednie fotele regulowane elektrycznie z funkcją pamięci

o Kierownica z czerwonymi przeszyciami

o Kamera ułatwiająca parkowanie tyłem

o Więcej na https://www.ford.pl/osobowe/mustang-mach-e/nadwozia-i-parametry/awd

  • Ford Mustang Mach-E GT

o 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich (w pozostałych odmianach standardem są 19-calowe koła)

o Najmocniejszy napęd w gamie

o Bateria o pojemności 98 kWh w standardzie

o Osłony nadkoli i listwy lakierowane w kolorze nadwozia

o Pakiet stylizacyjny zmieniający wygląd przedniego grilla i zderzaków (bardziej sportowy, agresywny wygląd)

o Aktywne zawieszenie MagneRide

o Fotele sportowe Ford Performance ze zintegrowanymi zagłówkami

o Tapicerka Miko Suede łączona ze skórą Sensico

o Kierownica wykończona materiałem Miko Suede

o Deska rozdzielcza z unikalnymi wstawkami oferowanymi wyłącznie w tej wersji

o Emblemat GT na podłokietniku

o Więcej na https://www.ford.pl/osobowe/mustang-mach-e/nadwozia-i-parametry/gt

Dla kogo Ford Mustang Mach-E?

Ford Mustang Mach-E to nie jest kolejne auto elektryczne, lecz propozycja przeznaczona dla osób, które świadomie chcą uczestniczyć w transformacji energetycznej świata i jednocześnie chcą dysponować pojazdem kultowym. Klienci tacy cenią bezkompromisową jakość, niebanalną stylistykę, doskonałe osiągi i najnowsze technologie. Nie bez znaczenia są również walory praktyczne Mustanga Mach-E, które z całą pewnością spodobają się wielu osobom. Mustang Mach-E oferuje niezapomniane wrażenia jazdy, to samochód prestiżowy, legendarne auto, które pozwala się wyróżnić.